kakadua-frågor

#1 - 13 augusti 2005 15:26
hej
1.vet någon var man kan köpa många kakaduaciklider (inte små). affär bör ligga i stockholm eller förort.

2.jag har ett 375l akvarium och undrar om det går att ha ca 25 neoner plus 5 kakaduaciklider plus 3 b.fjärilsciklider tillsammans untan större broblem??

tacksam för svar idag..
#2 - 13 augusti 2005 15:46
Jag har köpt min hanne och två honor på akvarielagret i bromma, jag har precis som du ett 375l där jag har kakaduorna plus 28 neontetror, 4 b,fjärilar, 4 scalarer och 4 ancistrus. Min ena kakaduahona går med yngel nu, tyvärr var jag dum nog att ta bort en del yngel från henne för att föda upp dem ensamma vilket resulterade i att alla dog så nu låter jag dem hon har kvar vara, dock funderar jag på att flytta över både hona och yngel när de blivit lite större. Ditt förslag kommer fungerade alldeles utmärkt mina kakaduor har inga problem att hävda sig utan tvärtom så är hannen kungen i karet. Dock är mina scalarer och b.fjärilar inte så stora än. Det enda som jag tycker är jobbigt är att få ner mat till ynglen utan att alla neontetror kommer farande, honan är ju tuff och håller alla andra fiskar på avstånd men det blir lite svårt när det kommer 10-15 neontetror samtidigt. Skulle jag välja nu så skulle jag nog skippa neonerna, de är ju fina men rätt tråkiga...
#3 - 13 augusti 2005 18:25
super då e det jag som åker dit och shoppar lite. =)
vi har ett välldigt löika akvarium då ;)

Annons