kakadua ciklid vs fjärilsciklid

#1 - 29 mars 2004 15:49
Jag är pågång att starta upp ett akvarium och undrar om det är någon som vet om dessa två sorter kan kampera ihop? Storleken på akvariet kommer att bli 250 liter.

/cobol
#2 - 29 mars 2004 15:51
i ett 250kar, utan problem.
#3 - 29 mars 2004 16:33
Satsa på kakaduorna, enligt mig roligare fiskar.

FC
#4 - 29 mars 2004 16:34
Man kan alltså ha dem tillsammans. Hur många par kan man ha tror ni?

/cobol
#5 - 29 mars 2004 16:36
beror HELT på hur du inreder, kan nog klämma in en heldel, men hellre färre efter som då får dom bättre utlopp för sina naturliga beteenden. Kör med ett par fjärilar och 2 3 apistohonor med en hane kolla hur det går å bestämm där efter om du eventuellt vill ha fler.
#6 - 29 mars 2004 16:48
Toppen. Tack för hjälpen.

/cobol
#7 - 29 mars 2004 16:57
Fjärilar och kakaduor brukar inte bråka så du kan faktiskt ha båda sorterna...

Men annars kan du skaffa kakaduor och nån annan apistogrammaart för då får du se hanarna spänna upp fenorna!
#8 - 30 mars 2004 01:30
Om du ska ha mer än en hona A. cacatuoides måste du vara duktig på att inreda så att honorna inte bråkar. Mitt tips är att du köper endast en hona och en hane tills det är ordentlige fyllt med växter. Du borde ha i ordentligt med gömställen åt dem oavsett.
#9 - 30 mars 2004 02:03
Skaffa gärna ett stim med tetror också! Så blir apistogrammorna inte så skygga!
#10 - 30 mars 2004 07:47
Det här blir ju bättre och bättre. Hade tänkt att köpa ett stim med tetror också. Har ni några tips på hur man ska inreda så man får ordentligt med gömställen? Sen undrar jag också vad som kan vara lämpligt antal att starta med, då menar jag totalt antal fisk?

/cobol
#11 - 30 mars 2004 10:41
Om man vill odla Apistogramma så är tetror det största no-no som finns. De är jävliga på att sno yngel.

För att inreda kan du ta ordentliga algrenar som du barkat och slipat, tyng ner dem med sten, efter ett tag kommer de flesta att hålla sig under vetten utan hjälp. De får dessutom den mörkbruna "rotfärgen" så småningom. Man kan ha slipade, rensade, halva kokosnötsskal som grottor om man inte är för petig med utseende, det är bara att bryta ur en öppning...

Annons