kakadua ciklid

#1 - 31 maj 2007 17:01
Jag har ett 112 liters och funderar på att skaffa kakadua ciklider..
Någon som har tips om hur jag fixar karet på bästa sätt (Har just nu platys där i som jag ska flytta) Och vilka andra fiskar jag kan ha tillsammans med dom?
#2 - 31 maj 2007 19:41
Du kan inreda med kokosnøtter, røtter och en massa plantor. Du kunde ha tex corydoras och tetra tillsammans med dom.
#3 - 1 juni 2007 08:47
Tänk på att kakaduan är så kallad haremslekare.
dvs en hane och flera honor.

Om du ska ha grottor så försök att bygga på höjden.
men annars så är det som "Kjaer" säger om inredningen.
Eventuellt kan du ju ha ett fint stim med serpia tetror och sen en grönling typ kuhliår och kanske en ancistrus för alger.
#4 - 1 juni 2007 12:50
Okeeej.. Hur många honor tycker du då att jag ska ha ?:)
#5 - 1 juni 2007 13:20
Wilmis skrev:
Okeeej.. Hur många honor tycker du då att jag ska ha ?:)

En hane och två eller tre honor ville vara passande...
#6 - 1 juni 2007 20:10
jag hade ett kar med kakadua ciklider för några månader sen, gick la sådär med det hehe. växt akvarium e inget för mig, tråkigt faktist :/
#7 - 1 juni 2007 21:07
Unga fiskar...

De blir inte så gamla, 9 mån ungefär, så se till att du får unga exemplar... Hanen ska inte ha spetsar på fenorna utan små runda fenor och honorna ska inte vara närmare orange i färgen och vara små...

Underbart roliga firrar... Fungerar super med mina Endlers som de bara jagar undan men Endlerserna invaderar reviret iaf om det är mat där och Kakaduan får ge upp... :D :D :D
Däremot har de varit attans ettriga emot Fjärilscikliderna och hållit dem i övre delen av akvariet trots att jag har 250 L. Köp inte Khuli ålar för det verkar som om inte Kakaduan kan behålla reviret gentemot Khulin... Lycka till... ;)

Annons