Jvm

#1 - 27 december 2008 00:13
fasen vilken najs första period mot Finland =)
hoppas det är fler som fölljer jvm
#2 - 27 december 2008 15:10
JärnVägsMästerskapet:D?
#3 - 27 december 2008 16:32
Haha...:P Junior..och ja såg en liten bit men klockan var för mycket.. =)
Har ingen koll på jvm annars men det verkar gå bra för dom =)
Guest
#4 - 29 december 2008 01:19
Jag kollar iaf...såg första matchen och kollar just nu på andra matchen.

Sverige-Slovakien 3-0 står det nu iaf:)
#5 - 29 december 2008 01:33
ansjo skrev:
JärnVägsMästerskapet:D?

Visste inte ens att det fanns något som hette så.. Men man lär sig något nytt varje dag!
#6 - 29 december 2008 10:41
Lutt skrev:
Jag kollar iaf...såg första matchen och kollar just nu på andra matchen.

Sverige-Slovakien 3-0 står det nu iaf:)

fasen vad vad dåligt spel det var efter halva matchen )=
men sinnes vad bra första perioden

ska bli kul och se om det blir lite fler mål mot lettland ikväll
Guest
#7 - 29 december 2008 13:43
fasen vad vad dåligt spel det var efter halva matchen )=

men sinnes vad bra första perioden

ska bli kul och se om det blir lite fler mål mot lettland ikväll

Ja väldigt dåligt spel. Det gör lite ont i hjärtat när det var HV-kedjan som var sämst. Det som var bra var ju Markström och att vi tog tre poäng.

Om vi förlorar mot Lettland är det lika bra att lägga ner våran juniorverksamhet. Nej men vi får hoppas på många mål ikväll.
#8 - 29 december 2008 18:43
mindre en en timme kvar då =)

hoppas på Hv71 lirarna idag då Tedenby förtjänar ett mål ikväll efter stolpträffen igår
Guest
#9 - 29 december 2008 20:15
5-1 till Sverige efter den första perioden och 27-1 i skott för Sverige, dvs den Svenska målvakten har 0% i räddningsstatistiken:D

Kul att Tedenby fick göra mål.
#10 - 29 december 2008 20:20
ännu roligare att det var ganska snyggt mål han gjorde =) alla Sveriges mål är hyfsat snygga faktiskt

men som du säger surt för owuya att släppa in det enda skottet han får på sig men kan la inte va lätt och stå och vänta i 19 minuter heller.

nu hoppas jag på över 10mål för Sverige haha
Bilagor:
#11 - 30 december 2008 09:45
10–1 mot Lettland najs värre men kunde blivit 4-5 mål till för sverige tro eller ej.

men fy vilken match det lär bli i morgon!! längtar redan!!

Onsdag 31-12 kl 20.30: Sverige–Ryssland
Maffia666
#12 - 31 december 2008 17:25
Två timmar kvar till Rysslandsmatchen. Det är ju nu det visar sig hur bra de är igentligen. Ska bli spännande:).
#13 - 31 december 2008 17:55
Hoppas att målvakten spelar lika förtroendeingivande som han gjort hittils så ska det gå fint även om sverige bara gör ett eller 2 mål ;)
#14 - 31 december 2008 18:04
Möller måste komma igång tycker jag, är man ordinarie i Kings så ska man prestera bättre i JVM! Eller?
#15 - 31 december 2008 20:12
4-0 efter dom första 20 minuterna var ju mer än man kunde trott på förhand !!!

Satan dessa juniorer hade ju spelat skjortan av nästan vilket elitserielag som helst ikväll :) !!
Maffia666
#16 - 1 januari 2009 11:10
5-0!!! Vilken målvakt Sverige har. Många mål i USA-Canada Matchen, tydligen se ledde USA med 3 noll ett tag.
Maffia666
#17 - 3 januari 2009 16:38
Okej ikväll gäller det Slovakien, hoppas att målvakten är lika bra och att Sverige har stolpar och ribba på sin sida!!:)
#18 - 3 januari 2009 22:15
Det var då själva fan att kanada inte kan fixa bra domare till matchen? De är ju partiska så in i hikari (för kanada vill ju möta det sämsta laget i en ev final)!

Så det är tydligen skillnad på skit och skit. High-sticking här = utvisning, high-sticking där inte = utvisning... Jaja en period kvar. Hoppas de skickar hem slovaksvinen med en fet förlust i bagaget nu!

Oj, nu börjar det om!
#19 - 3 januari 2009 23:01
Vad ska man säga? Tedenby :D
#20 - 3 januari 2009 23:06
Jäklar vilken sista period grabbarna presterar när äntligen det slovakiska försvaret inte hänger med !
Grymt skönt att se att det trilla in 4 mål i sista :D

Domarna var ju blinda så som tur e så löste det sig till sist ändå, fan dom släppte säkert 10 utvisningar minst i sista 20 minuterna.

Skandal att ta den höga klubban som svenskarna åkte ut på när dom gär 2-1 oxå.

Tack för dramatiken grabbar ;)
Synd bara man måste boka tv´n mitt i natten nu nästa veckan :)
#21 - 3 januari 2009 23:18
Tur här finns en tråd om detta.. fick inte kollat matchen, tjejen skulle ju kolla på nåt myyycket bättre...[:(!]
#22 - 3 januari 2009 23:20
Du missa nåt minsann !

Satt på nålar i 40 minuter sen kändes det lugnt när sverige kvitterade och sen rulla det på ;)
#23 - 3 januari 2009 23:24
drd skrev:
Du missa nåt minsann !

Satt på nålar i 40 minuter sen kändes det lugnt när sverige kvitterade och sen rulla det på ;)

Precis sån dramatik ska det vara även om det just då inte är så kul alltid.. ;)
#24 - 3 januari 2009 23:30
riktigt kul, gläppte över utan att veta om matchen. satt fast därefter! vilken match!!! :)

nån som vet när finalen visas?
#25 - 4 januari 2009 08:33
Halv 1 på natten mellan tisdag o onsdag tyckte jag att vikegård sa igårkväll.....
#26 - 4 januari 2009 08:48
måndag 21:30 Ishockey: Junior-VM Bronsmatchen. SVT sänder direkt från Ishockey-VM för Juniorer. Matchen spelas i NHL-laget Ottawa Senators hemmaarena Scotiabank Place, Ottawa (Kanada). Kommentatorer på plats: Chris Härenstam och Niklas Wikegård. Programledare: Marie Lehmann.

Tisdag 01:30 Ishockey: Junior-VM Direktsändning från finalen i Ishockey-VM för Juniorer. Matchen spelas i NHL-laget Ottawa Senators hemmaarena Scotiabank Place, Ottawa (Kanada). Kommentatorer på plats: Chris Härenstam och Niklas Wikegård. Programledare: Marie Lehmann
Maffia666
#27 - 4 januari 2009 09:02
Puh vilken rysare det blev, som några nämnde att domarna var skitkassa. De ville nog hellre se Slovakien i en ev final.
Såg resultatet från can-rys, Canadensarna lyckades tydligen kvitera med 5 sec kvar! Det kommer att bli en förhoppningsvis spännande final, där man får hoppas att inte domarna avgör utan spelarna.
#28 - 4 januari 2009 17:26
ne fan vilken match det var (=

men visst är man orolig inför finalen.
kanada brukar ju fan få göra lite som dom vill särskilt nu på hemma plan )=
men vi får väll hoppas på ett par riktigt vassa dommare imorgon.
#29 - 4 januari 2009 17:29
#30 - 4 januari 2009 20:30
&feature=related" target="_blank">
&feature=related

så vackert.......

Fenomenalt!!!
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 4 januari 2009 20:46
Är väl egentligen inte speciellt intresserad av ishockey, men råkade ramla in på matchen halvägs in igår kväll och det var riktigt bra, så jag blev kvar.
De trevliga med JVM i ishockey är ju också att det är de bästa som är med och inte som i alla andra ishockeyturneringar och mästerskap (utom då kanske OS) - de som blev över.
#32 - 4 januari 2009 20:50
Är väl egentligen inte speciellt intresserad av ishockey, men råkade ramla in på matchen halvägs in igår kväll och det var riktigt bra, så jag blev kvar.

De trevliga med JVM i ishockey är ju också att det är de bästa som är med och inte som i alla andra ishockeyturneringar och mästerskap (utom då kanske OS) - de som blev över.

Helt korrekt, och de som är med är unga och hungriga!
#33 - 5 januari 2009 20:25
nu är det inte månnga timmar kvar tills FINAL =)

skulle va så skönt och sätta dit kanada på deras hemmaplan!
känns som om sverige har en riktigt bra chans.

ne vi får väll hoppas att vi kan sova med bra humar senare i natt.
#34 - 5 januari 2009 20:30
nu är det inte månnga timmar kvar tills FINAL =)

skulle va så skönt och sätta dit kanada på deras hemmaplan!

känns som om sverige har en riktigt bra chans.

ne vi får väll hoppas att vi kan sova med bra humar senare i natt.

Vilken tid och vilken kanal??
Vill verkligen se matchen!
#35 - 5 januari 2009 20:44
se tidigare inlägg nic! ;)
#36 - 5 januari 2009 20:53
smurfmats skrev:
se tidigare inlägg nic! ;)

Fast det stämmer väl inte riktigt.. :confused:
#37 - 5 januari 2009 20:54
Gör det nog visst, sorry...
#38 - 5 januari 2009 20:55
saxat från svts hemsida

01.15[COLOR=#800080]Ishockey: Junior-VM[/COLOR]

Direktsändning från finalen mellan Sverige och Kanada. Matchen spelas i NHL-laget Ottawa Senators hemmaarena Scotiabank Place, Ottawa (Kanada). Kommentatorer på plats: Chris Härenstam och Niklas Wikegård. Programledare: Marie Lehmann.
BREDBILD
#39 - 5 januari 2009 21:05
Ska bli coolt om dom vinner så dom stöddiga kanadensarna får en försenad nyårssmäll :D :D
#40 - 5 januari 2009 21:07
drd skrev:
Ska bli coolt om dom vinner så dom stöddiga kanadensarna får en försenad nyårssmäll :D :D

Vinna över stöddiga kanadicker sitter alltid som en fläskläpp!! :d
#41 - 5 januari 2009 21:07
ja verkligen! de förlorade ju så snöpligt sist! som sagt, en riktig smäll i deras arena skulle sitta fint! hoppas det blir en bra match så man håller sig vaken! :)
#42 - 5 januari 2009 21:14
Blir nog inga problem att hålla sig vaken...

Leder Sverige så är man så nervös att man inte ens vill blinka för då gör Kanada mål...

Leder Kanada så är man så förbannad på domaraset att man inte kan tänka på annat än att Kanada alltid ska skaffa sig fördelar...

Förresten, vem är domare ikväll? Sätter en hundring på att det är en Amerikan.
#43 - 5 januari 2009 21:24
[quote=

vem är domare ikväll? Sätter en hundring på att det är en Amerikan.[/quote]
Skicka hundringen:d:d:d:d
#44 - 5 januari 2009 21:25
ja man var lite sur på domarna senast mot slovakien. de hakade mer än en gammal grammofon!
#45 - 5 januari 2009 21:41
Schumi skrev:
Skicka hundringen:d:d:d:d

Jag vill ha en länk till en sida där man kan läsa vem som är domare och ev adress vart hundringen ska skickas ;);)
Guest
#46 - 6 januari 2009 01:27
En ryss och en schweizisk domare:)

"Har ni sätt, dom är ju överallt" sa kommentatorn om de kanadensiska spelarna haha.

1-0 till Kanada efter första perioden:(
#47 - 6 januari 2009 01:42
Och hur i h-e kunde domarna inte ta utvisning när målvakten blev pååkt!? Publiktryck i all ära, men det där var löjligt. Han åker ju och pratar med den kanadensiska bänken, men tar ingen utvisning! Och inte ens en enögd publik kan väl undgå att se med sitt enda öga att den pååkningen var riktigt ful, ändå buar de åt svenskarna... Suck...

I senior-VM hade det där nog aldrig inträffat, vare sig pååkningen eller domarnas snudd på tjänstefel.
#48 - 6 januari 2009 01:58
Målvakten pååkt igen, och nu när det såg ut som om domarna tänkte reparera sitt misstag, så tar de en svensk också, förutom de två kanadensarna... Snacka om att smöra för publiken...
Guest
#49 - 6 januari 2009 02:11
4ggr blir markström pååkt och bara en av gångerna så blir det utvisning...men Sverige måste bli bättre.
#50 - 6 januari 2009 02:18
håller med wikegård. sve spelar inte bra, men kanadickerna måste ju ha fått två puckar i huvet för mycket! 4 pååkningar på målisen och nu buar publiken åt vår målvakt! helt obegripligt!

o nej, jag hade inga problem att hålla mig vaken!! :D
#51 - 6 januari 2009 02:20
Jag klarar inte av att se!

Jag blir så JÄVLA FÖRBANNAD! [:-43] Helt sjukt! Undra vad domarna sålt sig för.

Kanada är en jävla pajasnation! [:-73]
#52 - 6 januari 2009 03:01
Suck....slut för denna gången men jag tycker ändå att småkronorna gjorde en jävligt bra turnering, synd bara dom hade lite över 20 000 emot sig + domarna !
#53 - 6 januari 2009 03:16
bara att gratta kanadickerna. de var bättre. dock så måste de sluta med fulspelet, känns som de är bättre än det...
#54 - 6 januari 2009 03:36
DAHLBERG skrev:
Jag klarar inte av att se!

Jag blir så JÄVLA FÖRBANNAD! [:-43] Helt sjukt! Undra vad domarna sålt sig för.

Kanada är en jävla pajasnation! [:-73]

Ja....Å hur faan ska man kunna sova nu då...
#55 - 6 januari 2009 05:05
Jag blir så JÄVLA FÖRBANNAD
#56 - 6 januari 2009 06:35
ne det spelar ingen roll hur vida sverige spelade bra eller dåligt.. för på detta jävla vis ska det inte vara!! man ska alldrig skylla en förlust på domare. men den här förlusten känns välldigt tung på domarfronten med facit i handen

men hur ska man kunna va helt 100% fokuserad på sin uppgift om precis allt går motståndarens pipa hela tiden.

nä man kan ju hoppas att domarna erkänner att dom var mutade eller något så man fick det på papper eller om det kanske bara så attt dom inte tål att höra 20000 kanadesanre bua åt dom.

sverige spelade inte sin bästa hockey igår. men dom får iaf [:-102][:-102][:-102][:-102][:-102] av mig denna turnering.
#57 - 6 januari 2009 11:36
Förstår inte hur dom kunde få hålla på mod vår målis på det viset, blev bara bitter över att se hur dom gång på gång gik på honom.
lite seg spelande i powerplay ifrån våra tyckte jag, kanada var snäppet vassare där.
dom är riktigt duktiga i hockey precis som oss, men dom har ingen bra publik som vet hur dom ska beter sig på läktarn =/ tråkigt att höra buande.

ungefär som när man var på frölunda/Luleå och tyvär satt bland frölundaiter fick höra en massa buande och skällsord mot luleå "fuleå" "sugiå" osv. det konstigaste var att det mest var barnen som skrek detta.

aja..nästa gång tar vi dom!!
#58 - 8 januari 2009 22:42
ja man borde väll släppa den skit matchen nu men kollar på den igen nu och blir lika förbannad även denna gång.

men i det stora hela så ska man erkänna att kanade var bättre i finalen. det kommer vi nog aldrig ifrån.

men om nu nr 7 esposito hade fått en 2minutare efter att åkt på markström första gången så så hade aldrig 2-0 blivit av. och då kanske Sverige fått 1-1 och det skulle vart betydligt roligare och se.

men men bättre förlora hederligt än vinna på det sättet som Kanada vann på

tre kronor va ändå det bästa laget i turneringen =)

Annons