Antingen sitter det 2 rör i serie på samma drossel, då kan du inte göra något om du inte byter drossel.
Sitter det ett rör på varsin parallellkopplad drossel så kan du bara koppla bort matningen till en av dom.
Dock borde ju ballast och glimtändare vara åtkomligt? Möjligt att du måste skruva bort några delar, men ingjutet bör det ju inte vara.
Skulle det mot förmodan vara det så tycker jag att du ska vända dig till butiken eller tillverkaren och klaga, så får det inte se ut!
Det finns ingen glimtändare att komma åt i juwels ramper. Glimtändarfunktionen är elektroniskt styrd. Rampen tänds ögonblickligen utan dröjsmål. Rampen är dessutom helkapslad mot fukt, det finns ju inga täckglas på juwels kar o bryter du isär detta så tror jag du förstör rampen på sikt. Till o med rören är ju tätade med o-ringar för att hålla tätt mot fukt.
Asså?, okay.. då är det HF-don i dem då tippar jag? Låter som det.. Tycker dock att det borde gå att komma åt donet utan att förstöra armaturen?
Tätningar görs väl rimligtvis med packningar, inte genom att gjuta in hela skiten? Blir ju ganska jobbigt den dagen då donet går sönder.
Går det inte att mickla ihop nya luckor så att du skjuta hela härligheten emot fronten på akvariet så att du kan ha alla tända ?? Liite synd att släcka ett rör tycker nog jag.