Juwel Vision bångnar

#1 - 19 februari 2011 07:56
Crap, jag såg nu till min förskräckelse att mitt Vison 180 kar bångnar ca 5 mm i bakkant (92 cm brett). Har inte sett detta tidigare. Det finns ett mittstag, kan det ha töjt sig på något vänster?

Vad göra? Finns toppramar som reservdel?
#2 - 19 februari 2011 08:54
Hej , Såg du har mittstag på karet kanske det som spökar .. 5mm är inte så mkt att bry sig om men inget kul :( på mitt vision 260 rök mittstaget av med en jäkla smäll så jag trodde karet sprack..då sträckte sig karet 25mm i framkant så i panik tömde jag fort halva vattnet ( hände ca 22.00 såklart ) sen sålde jag det ;) och köpte Ferplast Cayman som är av helt annan kaliber.. för tunt glas, klena ramar är inte värt rädslan för nån unge eller nån annan ska skadas :( så mitt tips tyvärr sälj... verkar ju inte hålla :(

Mvh Wiffe
Bilagor:
#3 - 19 februari 2011 09:02
Tack för input. Jag undrar om 180 och 260 har olika konstruktion, för på 180 är mittstaget sammangjutet med toppramen. Det jag hittade på min goggle toksökning verkar det som att mittstaget kan krokas på vid behov på 260? Fanns som reservdel på pwss också, dock inte för 180.

Kanske är det så att Juwel är mer marknadsföring än kvalitet. Det ser litet skumt ut måste sägas som det bångnar och håller på, men om det ligger inom toleransen är det väl bara att somna om. (eller sälja skräpet, har aldrig gillat filtret heller i ärlighetens namn).

Dock är akvariet väldigt snyggt och stilrent med sin tillhörande trämöbel, bör framhållas. Smidig lösning upptill också med bra belysning.

Annons