Förresten hur många demasoni , golden , röd rubin kan man ha i ett 240L juwel ska köpa till en pump AE UNI MAX 500 eller räcker de med en AE UNI MAX 250 , kommer att byta ut sällskapsfiskarna mot dessa malawi , vill gärna ha växter till i.s.f vilka , vill också ha en snygg inredning med någon typ av stenar rötter o.s.v.
Växterna Vallisneria och Anubias brukar fungera bra i Malawi-akvarium.
Stenar finns det massor med olika som är lämpliga så det är mestadels en smaksak. Personligen gillar jag Kalksten då jag tycker de är snygga och de hjälper till att buffra vattnet. Försök att skaffa stenar som är lätta att bygga grottor och liknande med då Malawi gillar att ha många gömställen.
Rötter brukar det rekommenderas att man låter bli till Malawi eftersom de sänker PH-värdet något.
Som bottenmaterial brukar det rekommenderas att man har fin sand. Ett tips jag sett på många ställen är Biltemas blästersand vilken tydligen blir jättesnygg och den kostar bara 49:90 för 25 kilo.
Filtret är bra om du tar till så stort som du har råd och plats med, ju större filter desto längre tid innan det sätter igen.
För pumpen har jag för mig, är dock inte stupsäker, att man brukar rekommendera att den klarar att flytta akvariets vattenmängd 6 gånger i timmen, dvs 2700 l/h till ett 450 liters akvarium.
Hoppas det var till lite hjälp i alla fall.:)