Juwel Trigon 350

#1 - 4 november 2003 08:25
Hu nu har jag beslutsångest så det står härliga till.
Vi vill ha ett hörnakvarium på 3-400 liter. Så långt allt väl. Letat och letat på annonser men det är fattigt där.
Så då återstår att köpa ett nytt (*ryser* dom är ju så dyra).

Juwel Trigon 350 är snyggt och rätt storlek.
Men är det någon som har ett sådant, vad tycker ni om det, är det värt så mycket pengar??????

Det är i volym större (betydligt större) än det jag har nu, men i bottenyta så är det lika (till och med lite mindre.)

Snälla hjälp mig bestämma mig. PWSS har specialerbjudande veckan ut så jag måste bestämma mig NU! Annars så blir det ännu mycket dyrare.
#2 - 4 november 2003 10:04
Snälla, är det ingen som har ett sådant hörnakvarium???
#3 - 4 november 2003 11:42
VAd snackar vi för pris???
#4 - 4 november 2003 12:05
kolla spray köp&sälj, där finns en kille som vill sälja ett hörnakvarium på 700 L . Han la in annonsen igår.
#5 - 4 november 2003 12:09
men det kanske är för stort, kom jag på när jag läste lite mer iditt inlägg....
#6 - 4 november 2003 13:00
Ursprungligen skickat av Niizze

VAd snackar vi för pris???

Special nu är 7700:-
Senare 9000:- eller i butiken hemma 11000:-
#7 - 4 november 2003 13:03
Ursprungligen skickat av Tiger

kolla spray köp&sälj, där finns en kille som vill sälja ett hörnakvarium på 700 L . Han la in annonsen igår.

Skulle tippa på att det är samma som har legat ute på Blocket.se också.
Det är för stort och så vill jag ha ett snyggt skåp som matchar akvariet också...
Men priset är ju rätt.

Vad anser ni om hörnakvarium, snyggt, men är det funktionellt bra?
#8 - 5 november 2003 17:07
Jag har ett Aquael 170 l hörnakvarium med välvd ruta och det är helt enkelt vrålsnyggt! Blir ett fantastiskt djup och fiskarna stortrivs! Har byggt in pump och termostat i bakgrunden i s.k "låtsasten". Karet känns större än det rektangulära 250 l jag hade förrut! Lycka till!! Satsa inte på ett för stort för då blir det svårt att nå in i hörnet för att göra rent, mitt är precis att jag når hörnet och botten för att fixa med växterna...
#9 - 6 november 2003 10:59
Aaaaahhhhhh
Nu är det gjort!
Jag beställde akvariet igår! Ska hämta det nästa vecka.
Spännande, stackars min ekonomi bara. Det är rätt taskig nu, milt utttryckt.

Men det överlever man väll ett tag, jag kommer ju få ett superfint akvarium i alla fall *glad*.
#10 - 6 november 2003 11:16
Va kul, Att du bestämt dej.

Var bara jätte noga med att kolla så det inte är några skador på det vid leveransen ( JÄTTE NOGA) När jag köpte mitt 450L med välvd framruta för några månader sedan, så va det en spricka i ena härnet vid leveransen, fick vänta nästan 2 månader på ett nytt [:-5]
Det är ju svårt att bevisa att inte du har orsakat skadan om du redan har fraktat hem akvariet när du upptäcker den.
För övrigt kan jag bara önska dej lycka till. [:-94]
#11 - 6 november 2003 11:22
Ursprungligen skickat av Niizze

Va kul, Att du bestämt dej.

Var bara jätte noga med att kolla så det inte är några skador på det vid leveransen ( JÄTTE NOGA) När jag köpte mitt 450L med välvd framruta för några månader sedan, så va det en spricka i ena härnet vid leveransen, fick vänta nästan 2 månader på ett nytt [:-5]

Det är ju svårt att bevisa att inte du har orsakat skadan om du redan har fraktat hem akvariet när du upptäcker den.

För övrigt kan jag bara önska dej lycka till. [:-94]

Å fy! Det låter ju inte som någon hit precis.
Jag ska ta med mig ficklampa och pigga ögon och inspektera det hela innan transport hem, det låter som ett måste.
man vill ju inte ha någon otrevlig överraskning när man kommer hem och packar upp det!
#12 - 8 januari 2004 21:31
Sylvia

Kan inte du lägga ut eller maila mig några bilder på ditt
akvarium 170L?

Funderar på att köpa ett sådant har fått ner priset till 2100kr
i butiken vid mig

Klister_Johansson@hotmail.com
#13 - 9 januari 2004 06:24
Ursprungligen skickat av ervrj

Sylvia

Kan inte du lägga ut eller maila mig några bilder på ditt

akvarium 170L?

Funderar på att köpa ett sådant har fått ner priset till 2100kr

i butiken vid mig

Klister_Johansson@hotmail.com

Jag köpte 350 liters inte 170, tyvärr har jag ingen digetalkamera så några bilder blir det inte på läänge än.....
Men om någon annan har bilder på sina hörnakvarium så vore det ju kul att se!

Annons