Jag vet att det är många som störs sig på det brummande ljudet från Juwel Rio 180 liter, och det gör jag också.
Men är det någon som har kunnat lösa det på något bra och enkelt sätt??
/Simon
Bowman skrev:Har du provat att glipa lite på locket, en liten del av "resonansen" verkar försvinna då.
Defenseman skrev:Har testat och det hjälper lite lite, men det är ju väldigt fult när det blir en glipa i locket.
Men tack ändå :)
Bowman skrev:Skall man ha ett helglas med alustativ och sladdar och skit överallt då eller.
Inte speciellt fint i ett vardagsrum kanske?
Markus1984 skrev:Har inga problem alls med mitt Juwel Rio 180, vad har du i filterboxen?
Bowman skrev:Skall man ha ett helglas med alustativ och sladdar och skit överallt då eller.
Inte speciellt fint i ett vardagsrum kanske?
Defenseman skrev:Jag kör med samma filter som från start. Alltså samma "nivåer" som stod i anvisningen.
Narii skrev:Nej de är aluram kar... Som står på en bänk.
Bowman skrev:Ett litet tips som inte riktigt hör till tråden.
Byt ut det svarta kolfiltret mot ett grönt eller blått kanske, bättre skjuss i filtret!
Har du haft kolfiltret mer än en månad är det "ur funktion" nu endå.
Markus1984 skrev:Du får labba lite med vad det är som ljudet kommer ifrån...själv hade jag en timer som lät som f*n... Min pump är hur tyst som helst.
Narii skrev:
drapulv skrev:Det är inte själva pumphuvudet som låter då? Det hade nämligen jag problem med i mitt Trigon 350 ("knattrande" ljud), men det försvann helt när jag bytte ut impellern. Det är knäpptyst nu, precis som det ska vara. :)
Defenseman skrev:Det är pumpen som startar vibrationerna men jag vet inte hur jag ska få stopp på det.