juwel rekord 110

#1 - 15 december 2004 16:24
Hej, jag fick ett ryck och köpte ett nytt kar igår.'
ett juwel rekord 110 för 990kr, vist borde det vara billigt? Komplett med pump värmare, div vätskor. sen skulle en säck sand, håv och diverse annat följa med, men jag ska ta fiskar i stället då jag hade resten innan.

Nu till det igentliga frågan, jag tycker att det stömmar dåligt från utblåset på pumpen, är det väldigt dåligt tryck på dessa små pumpar?
Har aldrig haft ett så litet kar förut, det är ju knappt så att växtrena rör sig i akvariet.
Lite svårt att beskriva men, nån kanske fattar?
#2 - 15 december 2004 16:28
Hej Strider!

Om du söker på forumet efter gamla trådar så kommer du hitta många åsikter om Juwel.

Mvh // Maria
#3 - 15 december 2004 17:32
Har åxå haft ett sånt. Håller med om att det är dåligt tryck i pumpen. La sej mycket skit på botten i mitt. Finns väl kraftigare att köpa om man vill.. Men annars är det jävlit bra tycker jag.
#4 - 15 december 2004 17:48
jag tror jag kommer klara mig, annars har jag ett fluval 2+ som ligger och skräpar jag kan fylla på med.
#5 - 15 december 2004 20:48
Jag fick iof med tre fina filtervävs filter, man kanske bara ska ha ett sånt längst upp i stället för 3?
#6 - 15 december 2004 20:51
jag kör helt utan de finaste filtren. Det funkar bäst för min del eftersom de annars blir igensatta fort. Har också övergått till att använda främst grovporiga svampar i filterkammaren.
#7 - 16 december 2004 12:44
tack.
#8 - 16 december 2004 13:27
Jag kör "original" i mitt kar och då är det ett vitt filter som ska vara på toppen.. Brukar skölja rent den vita filtervadden lite då och då när jag tycker den börjar slamma igen.. Men jag tycker pumpen räcker till faktiskt.. Använd ett av rören du fick med till utblåset och rikta det i 45 grader uppmot ytan bara så..
#9 - 16 december 2004 14:06
jag slängde som sagt i alla tre vita, så det lär vara lite av boven.

Annons