Juwel Lido 120

#1 - 28 december 2007 21:47
efter att många gånger stått och glott på detta kar så slog jag iaf till idag. kanske inte så praktiskt, men det är så sjukt snygga former på det så... vet inte riktigt vad jag ska ha i det än, är dock sugen på att köra en hel del växter, har aldrig gjort det förut så... tips är välkomna!
hur som helst, lite bilder;

[ATTACH]9535[/ATTACH]
som julafton fast bättre...

[ATTACH]9536[/ATTACH]
tillhörande bänken.

[ATTACH]9537[/ATTACH]
lackade översta skivan, och la silikon i skruvhålen (efter montering), för att slippa det som hände med min förra juwelbänk... fukt under karet, in i träet som svällde och poff sa det, sprucken botten och mycket vatten på golvet... får hoppas att det går bättre denna gången =)

[ATTACH]9538[/ATTACH]
och så ser det ut, med en massa fina klistermärken och allt!

[ATTACH]9539[/ATTACH]
betryggande, allt man behöver. . . ?

[ATTACH]9540[/ATTACH]
bänken färdig, efter lite pyssel.

[ATTACH]9541[/ATTACH]
T5 - en glad överraskning! 2x24 w

[ATTACH]9542[/ATTACH]
fick bli en lite udda placering pga ett ganska knepigt golv... fast å andra sida så blir det finfin utsikt från skrivbordet =)

[ATTACH]9543[/ATTACH]
nästa hundra spänn för detta... fast bättre ljus blir det ju.

[ATTACH]9544[/ATTACH]
inga läckor än så länge =) bubblor finns det gott om... kör med några extravärmare för tillfället... köpa grönsaker imorrn kanske?

[ATTACH]9545[/ATTACH]
en favorit som vägrar släppa taget =) 15 kg blev det allt som
allt.

[ATTACH]9546[/ATTACH]
utsikten från skrivbordet... inte mycket att se på nu, men det blir det förhoppningsvis framöver.

tips på växter? fiskar? öppen för förslag!
Guest
#2 - 28 december 2007 22:33
Två frågor.
Kom du på vad de fyra små svarta rektangulära plast hylsorna det står Juwel på, skulle vara till?
Har du köpt 2 reflektorer för knappt 100:-?
#3 - 28 december 2007 22:47
Anettejt skrev:
Två frågor.

Kom du på vad de fyra små svarta rektangulära plast hylsorna det står Juwel på, skulle vara till?

Har du köpt 2 reflektorer för knappt 100:-?

hej hej vad menar du med hylsor ? ?
#4 - 28 december 2007 22:49
hehe, nej jag förstod aldrig vad dom var till för... souvenirer kanske? och jag pröjsade 89 spänn för en reflektor, om jag inte minns fel. så 178 kr för två. juwels egna prylar iofs, kanske är dyrare, men dom hängde ju så behändigt precis bredvid karet... vet inte vad priset på sådana ligger annars, men man undrar ju vad det är som är så dyrt när man väl ser innehållet =)
#5 - 28 december 2007 22:51
hehe, nej jag förstod aldrig vad dom var till för... souvenirer kanske? och jag pröjsade 89 spänn för en reflektor, om jag inte minns fel. så 178 kr för två. juwels egna prylar iofs, kanske är dyrare, men dom hängde ju så behändigt precis bredvid karet... vet inte vad priset på sådana ligger annars, men man undrar ju vad det är som är så dyrt när man väl ser innehållet =)

hej mammas nya kille =)

Kan du lägga ut foto på hylsor ?

Kanske kan hjälpa dig =)

Har också Lido fast mörk brunt
#6 - 28 december 2007 22:51
Juwel Lido 120

det är ett supersnyggt kar (har själv glott på det)^^
#7 - 28 december 2007 23:05
"Hylsorna" du talar om, kan det vara de skydd du sätter för skruvarna på gånggärnen till dörren?
#8 - 28 december 2007 23:08

Visst är de dyra om man jämför med vad de kostar att tillverka. Men tycker du fick ett bra pris om man jämför mad vad jag betalade; 129 kr/st..... Men å andra sidan fick jag ett riktigt bra pris på karet; 2275 kr...
#9 - 28 december 2007 23:09
jerker_s skrev:
"Hylsorna" du talar om, kan det vara de skydd du sätter för skruvarna på gånggärnen till dörren?

Ja ! juste man har fyra stycken , beroende på vilken sida du väljer att ha skåpsluckan på ,,,, hihihihi det stämmer =)
Guest
#10 - 28 december 2007 23:09
89:- för 1st reflektor är normal pris.
Men visst undrar man vad man egentligen betalar för, men håll reflektorn lös mot karet, o titta sen på ljusskillnaden när du tar bort det. I ett Lido behövs de verkligen. Så det var ett bra köp!

Själv åkte jag dit direkt när jag såg mitt, (Ska ha! Sa jag till mig själv) men kom väldigt snabbt på när det var köpt o uppsatt att det är lite svårplanterat om man både är kort o har korta armar. Så för mig blir det till att stå på stol när någon ny planta skall i.
Guest
#11 - 28 december 2007 23:18
Ja ! juste man har fyra stycken , beroende på vilken sida du väljer att ha skåpsluckan på ,,,, hihihihi det stämmer =)

Hmmm, provar o provar, men kan inte fästa mina någonstanns. [B)]
Beskriv exakt var på gångjärnet du har fäst dina.
#12 - 28 december 2007 23:21
Anettejt skrev:

"JUWEL" skall vara rätt läge inte uppochner !

Skall sitta på metallen som är fäst på insidan av skåpet inte på luckan =)

Det kommer gå bra ;)
#13 - 28 december 2007 23:22
"JUWEL" skall vara rätt läge inte uppochner !

Skall sitta på metallen som är fäst på insidan av skåpet inte på luckan =)

Det kommer gå bra ;)

Ungefär som dessa nya köks luckor =)
#14 - 28 december 2007 23:28
Anettejt skrev:

De har ju egentligen ingen större betydelse.. En utsmyckningsdetalj som sitter på insidan av skåpet... hmm..??
#15 - 28 december 2007 23:31
jerker_s skrev:
Visst är de dyra om man jämför med vad de kostar att tillverka. Men tycker du fick ett bra pris om man jämför mad vad jag betalade; 129 kr/st..... Men å andra sidan fick jag ett riktigt bra pris på karet; 2275 kr...

hehe okej... känner mig nästan lite elak just nu, men jag pröjsade 1899:- för kar + möbel. men reflektorerna gör stor skillnad... borde nästan vara standardutrustning tycker man dock!

här är plastbiten någon ville se:
[ATTACH]9551[/ATTACH]
Guest
#16 - 28 december 2007 23:32
He he, jo nu kom jag allt på hur de skulle sitta, tack!
Snacka om att man blir frustrerad när man får över 4 "saker" som heller inte beskrivs någonstanns i manualen.
Men nu fattar jag att de är skydd för gångjärnsjusteringen...:p:D

Men vilken tur, jag slängde en åt hel**te förra veckan när jag "gav upp".
(har mycket bra tålamod :p)
Och denna skulle visst sitta på fel sida, så vad bra, för jag har inte hittat den ännu! ;)
#17 - 28 december 2007 23:32
:D:DMöbel blir faktiskt inte stabilare men för FRICK med artistisk arbetsskada så för enbart min DEL i det hela måste dessa vara på plats hihihi :p
#18 - 28 december 2007 23:33
hehe okej... känner mig nästan lite elak just nu, men jag pröjsade 1899:- för kar + möbel. men reflektorerna gör stor skillnad... borde nästan vara standardutrustning tycker man dock!

[ATTACH]9551[/ATTACH]

Det kan jag hålla med om !! och en diffusor med , men nej den skall kosta hela 115 kr hihi
#19 - 28 december 2007 23:34
tycker iofs att det är fint att slippa smycka karet med reklam =)
#20 - 28 december 2007 23:38
tycker iofs att det är fint att slippa smycka karet med reklam =)

både ja och nej ...

ja för det fint av företaget för såna frick som jag att tycka om de bättre för de tänkt på detaljer....
och nej när det gället Mp akvqrium med fet och ful bricka dessutom med blått i på mörkt trä eller helt vitt kar ...ueck .... hellere reklam med klass ,.... som dessa som jobbar på reklam byrå säger ju mindre tryck på saken gör mer intressant vart den kommerf i från och inte Mp som har det tryckt " i panna :D
Guest
#21 - 28 december 2007 23:43
Hur har Nelly inrett sitt då?
Mitt ligger på min hemsida (Akvaristen) under länken:120L
#22 - 28 december 2007 23:44
någon som har lite bilder på sitt lido? inspiration sökes...
#23 - 28 december 2007 23:46
snyggt o stilrent där, Anettejt!
Guest
#24 - 28 december 2007 23:54
snyggt o stilrent där, Anettejt!

Tack! Men bara vänta tills det är klart, mitt är ju med nytt. :)
Satt o klurade på hur ditt skulle kunna inredas...
Du får ju ordna baksidan till kortsidan. (för fiskarnas skull)
Sen varför inte högväxande i mitten?
Så att du får djup från bägge håll.
Rötter är ju alltid snyggt, och varför inte en stor redmore i mitten bland t.e.x en stor svärdsplanta?
#25 - 29 december 2007 00:07
Här kommer link =)

(psst ... var tvungen att äta en macka )

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1691012
Guest
#26 - 29 december 2007 00:33
Här kommer link =)

(psst ... var tvungen att äta en macka )

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1691012

Nice! Alltid kul att se hur andra inreder!
(Hoppas mackan var god ;-) )
#27 - 29 december 2007 07:56
Tack =)

den är ca 2 mån gammal ...skall posta sen mer bilder så man ser då hur det ser ut efter att växter har vuxit till sig .... de börjar redan =)
#28 - 29 december 2007 08:49

[ATTACH]9551[/ATTACH]

Vart köpte du akvariet...? Har inte hittat billigare någon stans, förutom i Malmö och Göteborg på någon stormaknad (vad den nu heter) och det tycker jag är lite för långt att åka..;)

både ja och nej ...

ja för det fint av företaget för såna frick som jag att tycka om de bättre för de tänkt på detaljer....

och nej när det gället Mp akvqrium med fet och ful bricka dessutom med blått i på mörkt trä eller helt vitt kar ...ueck .... hellere reklam med klass ,.... som dessa som jobbar på reklam byrå säger ju mindre tryck på saken gör mer intressant vart den kommerf i från och inte Mp som har det tryckt " i panna

Håller med! Det ska vara disktrek och stilrent..;)
#29 - 29 december 2007 09:04
jerker_s skrev:
Vart köpte du akvariet...? Har inte hittat billigare någon stans, förutom i Malmö och Göteborg på någon stormaknad (vad den nu heter) och det tycker jag är lite för långt att åka..;)

Håller med! Det ska vara disktrek och stilrent..;)

HORNBACH =)
#30 - 29 december 2007 09:05
Japp så heter det..:)
#31 - 29 december 2007 09:08
Nu börjar det arta sig.. Här är mitt nyinstallerade Lido. Det är bara två växter och CR räkor som fattas. Crinum calamistratum kommer att planteras i mitten och där den sten som tynger ner roten till höger kommer att bytas mot en Taiwanmossa.

[ATTACH]9521[/ATTACH]

[ATTACH]ln[/ATTACH]

Här är även en länk till projektet.
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=111968
#32 - 29 december 2007 09:16
jerker_s skrev:
Nu börjar det arta sig.. Här är mitt nyinstallerade Lido. Det är bara två växter och CR räkor som fattas. Crinum calamistratum kommer att planteras i mitten och där den sten som tynger ner roten till höger kommer att bytas mot en Taiwanmossa.

[ATTACH]9521[/ATTACH]

[ATTACH]ln[/ATTACH]

Här är även en länk till projektet.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=111968

SNYGGT !

Har sett i nån affär en MKT fin immitation av en sten/berg Som skulle passa PERFEKT till till Lido i mitten =) mmmmmm så fint fiint men dessvärre har jag uttnytjat min budget till max =( och bergen kostar 590 kr =(
#33 - 29 december 2007 10:21
jerker_s skrev:

i allas vårt Göteborg, ja! stormarknad, ja! hornbach, ja! hehe.
#34 - 29 december 2007 10:29
Anettejt skrev:
Tack! Men bara vänta tills det är klart, mitt är ju med nytt. :)

Satt o klurade på hur ditt skulle kunna inredas...

Du får ju ordna baksidan till kortsidan. (för fiskarnas skull)

Sen varför inte högväxande i mitten?

Så att du får djup från bägge håll.

Rötter är ju alltid snyggt, och varför inte en stor redmore i mitten bland t.e.x en stor svärdsplanta?

blir nog snyggt att ha höga växter i mitten ja, och lägre marktäckare ut mot sidorna... någon som har tips på nåt som täcker fint? vill nog gärna ha rötter som spretar mycket med grenar... är det redmore? har ingen koll på rötter, har bara haft malawikar med massa sten =)

är det nån av er som kör med co2 förresten? är det nåt att rekomendera?
#35 - 29 december 2007 10:33
SNYGGT !

Har sett i nån affär en MKT fin immitation av en sten/berg Som skulle passa PERFEKT till till Lido i mitten =) mmmmmm så fint fiint men dessvärre har jag uttnytjat min budget till max =( och bergen kostar 590 kr =(

Tackar!:)
Vet hur det är när det känns som man börjat spenderat lite för mkt på sina kar..:D Jag köpte ett kar i höstas som jag hade en budget på 15000, men det slutade på ca 20000:( Och nu har jag köpt mig ett till akvarium, som jag bara villa ha..:) Det är svårt att sluta lägga pengar på denna hobby..:D Men det är ju kul:) Och man får ut mycket av det..
#36 - 29 december 2007 11:00
jerker_s skrev:
Tackar!:)

Vet hur det är när det känns som man börjat spenderat lite för mkt på sina kar..:D Jag köpte ett kar i höstas som jag hade en budget på 15000, men det slutade på ca 20000:( Och nu har jag köpt mig ett till akvarium, som jag bara villa ha..:) Det är svårt att sluta lägga pengar på denna hobby..:D Men det är ju kul:) Och man får ut mycket av det..

Du är som jag i 20 dagar innan jul spenderade jag ca14.000 på akvarie och planerar 2 till hihihi
260 samt 450 Vision
#37 - 29 december 2007 11:25
Du är som jag i 20 dagar innan jul spenderade jag ca14.000 på akvarie och planerar 2 till hihihi

260 samt 450 Vision

Det blev inga julklappar där inte..;) Förutom till dig själv då..;)

Akvariehobbyn är beroendeframkallande..;)
#38 - 29 december 2007 11:36
jerker_s skrev:
Det blev inga julklappar där inte..;) Förutom till dig själv då..;)

Akvariehobbyn är beroendeframkallande..;)

:Dhela min familj bor i polen så hihihihi jeeaaaaaa :D
de får väl nöja sig med att jag är där vart 4 år hihihi
Guest
#39 - 29 december 2007 13:52
@mammas nya kille
Bra förgrundsväxter:
[COLOR=black]Hemianthus micranthemoides (lite svår, vill gärna ha Co2)[/COLOR]
[COLOR=black]Hydrocotyle leucocephala (kan med fördel planteras i botten via noderna, grymt enkel)[/COLOR]
[COLOR=black]Pogostemon helferi (min favorit)[/COLOR]
[COLOR=black]Cryptocoryne undulata (enkel o ganska snabbväxande och vacker)[/COLOR]
[COLOR=black]Toppskott från Microsorum pteropus "Windeløv" (grymt snygg!)[/COLOR]

[COLOR=black]Din mitten:[/COLOR]
[COLOR=black]Echinodorus Bleheri (blir stor!)[/COLOR]
[COLOR=black]Hygrophila corymbosa (blir med stor)[/COLOR]

[COLOR=black]Sen tycker jag du skall plantera in en del snabbväxande i början, som typ vanlig, Hygrophila polysperma.[/COLOR]

Roten jag hade tyckt blivet snygg är en red moor http://www.aquaessentials.co.uk/bmz_cache/1/16a3158949310fde1a76b7fd2e6234e4.image.500x500.jpg
I den kan du ju sen fästa lite allehanda mossa, här o var.
[FONT=Tahoma][/FONT]
[FONT=Tahoma][/FONT]
#40 - 29 december 2007 13:59
Anettejt skrev:

Roten jag hade tyckt blivet snygg är en red moor http://www.aquaessentials.co.uk/bmz_cache/1/16a3158949310fde1a76b7fd2e6234e4.image.500x500.jpg

Jag kör med en stor red moore rot i mitt kar och tycker den e fin, ska som Anettejt sätta fast lite mossa på den..

[ATTACH]9565[/ATTACH]

(karet är inte klart än, mer växter och så ska en av rötterna nog bort)

Tänk på att det tar ett tag för red moore att gå i bott!!!
Guest
#41 - 29 december 2007 14:10
patriksg skrev:
Jag kör med en stor red moore rot i mitt kar och tycker den e fin, ska som Anettejt sätta fast lite mossa på den..

Mycket fin rot där! :)
Hade jag varit som du så hade jag låtit din Hydrocotyle leucocephala slingra sig upp för någon av grenarna, för att plocka fram lite urskogs effekt.
#42 - 29 december 2007 14:12
Anettejt skrev:
Mycket fin rot där! :)

Hade jag varit som du så hade jag låtit din Hydrocotyle leucocephala slingra sig upp för någon av grenarna, för att plocka fram lite urskogs effekt.

:D:D:D:D har också haft den tanken! ska bara vänta tills allt är riktigt långt sen ska jag se...
#43 - 29 december 2007 17:12
Anettejt skrev:
@mammas nya kille

Bra förgrundsväxter:

[COLOR=black]Hemianthus micranthemoides (lite svår, vill gärna ha Co2)[/COLOR]

[COLOR=black]Hydrocotyle leucocephala (kan med fördel planteras i botten via noderna, grymt enkel)[/COLOR]

[COLOR=black]Pogostemon helferi (min favorit)[/COLOR]

[COLOR=black]Cryptocoryne undulata (enkel o ganska snabbväxande och vacker)[/COLOR]

[COLOR=black]Toppskott från Microsorum pteropus "Windeløv" (grymt snygg!)[/COLOR]

[COLOR=black]Din mitten:[/COLOR]

[COLOR=black]Echinodorus Bleheri (blir stor!)[/COLOR]

[COLOR=black]Hygrophila corymbosa (blir med stor)[/COLOR]

[COLOR=black]Sen tycker jag du skall plantera in en del snabbväxande i början, som typ vanlig, Hygrophila polysperma.[/COLOR]

hann tyvärr inte läsa dina växttips innan jag for iväg till affären idag... blev en växtsoppa utav det, men ville testa lite olika. får slänga det som inte passar framöver. en sån där rot blir det nog till att skaffa, precis en sån jag hade tänkt mig, med mossa och grejor på...

lyckades dock få med två av dina tips! (tror jag) [COLOR=black]Hydrocotyle leucocephala och [/COLOR][COLOR=black]Hygrophila polysperma. fick med etiketter på vissa, men jag har ingen direkt koll om dom stämmer. vissa har jag ingen aning om namn. vill gärna veta vad allt heter så hojta till om ni har namnen på dom;[/COLOR]

[ATTACH]9572[/ATTACH]
Alternanthera Lilacina?

[ATTACH]9573[/ATTACH]
Eieocharis Acicularis?

[ATTACH]9574[/ATTACH]
Hydrocotyle Leucocephalis

[ATTACH]9575[/ATTACH]
en krullig liten sak...?

[ATTACH]9576[/ATTACH]
små blad, känner igen den, tror jag haft den förr i världen... namn?

[ATTACH]9577[/ATTACH]
detta är väl polysperma antar jag? kass bild, sorry.

[ATTACH]9578[/ATTACH]
växtsoppa, får se hur allt ska planteras...

om nån kan namnge/rätta så vore det grymt bra!
#44 - 29 december 2007 17:15
btw, om jag fyller på med ca 50 liter vatten från mitt andra kar, och mosar i lite filtergojs, när kan det vara grönt för fisk några enstaka fiskar, på ett ungefär?
#45 - 30 december 2007 16:52
ingen växtkunnig?
#46 - 30 december 2007 17:06
det ser ut som acicularis, sånna har jag i mitt kar med, hoppas det blir till en lite matta =)
plantera den med ca 2cm mellanrum så ska det växa ihop sen =) annars tycker jag att du har valt fina växter, många av dessa har jag i ett av mina kar
#47 - 30 december 2007 17:18
tackar =) acicularis är gräset ja, det stämde. har planterat ut dom nu, delade upp plantorna i småbitar och satte ut dom med nån cm mellanrum, precis som du sa. hoppas det växer till sig ordentligt bara... ingen utav dom "icke namngivna" som du känner till?
#48 - 3 januari 2008 19:04
har haft en hel del problem med "mjölkigt" vatten. det satte sig även på rutorna. ville skynda på processen lite och drog fram mitt tetratec 1200-ytterfilter som var igång i mitt andra kar och blåste på i några dagar. vattnet klarnade, men istället verkade "mjölken" ha tappat flytkraften och lagt sig på botten o växter, som ett tjockt slemtäcke...

efter lite skrapning av rutor och slamsugning av botten/växter så ser det bättre ut, inte riktigt klart vatten än men i stort sett iaf. börjar störa mig lite på filtersystemet. det känns klumpigt att rengöra och pumpen känns lite klen... blir kanske till att plocka bort det och skaffa ett ytterfilter.

börjar bli dags för fisk... några förslag?

inga som kan namnge växterna på bilderna?
#49 - 3 januari 2008 19:14
har sett nästan alla växter innan men kan inte namnen nu.. :( Vad tycker du om för fisk då? lite platy? en kulfisk? :D
#50 - 3 januari 2008 19:16
har sett nästan alla växter innan men kan inte namnen nu.. :( Vad tycker du om för fisk då? lite platy? en kulfisk? :D ,
#51 - 3 januari 2008 19:38
mm, tänkte om det fanns nån mer som kunde =D

kulfisk hade vart fräckt faktiskt... har ju vart jäkligt sugen på diskus men det går ju inte på långa vägar... funkar det med några få skalarer tro? karet har ju rätt höjd iaf...
#52 - 3 januari 2008 19:40
Kommer nog vara några som säger att scalarerb är okej och några inte,! men jag tycker att du ska köpa en kulfisk! :D
#53 - 3 januari 2008 19:46
var nere i kungsbacka o spanade på några riktigt feta kulfiskar... puckelryggad kulfisk eller nåt hette dom... såg riktigt grisiga ut =D fast dom låg bara i ett hörn o rörde knappt en fena, så dom verkade lite trista
#54 - 3 januari 2008 19:54
synd att du inte hade det latinska :( Älskar kulfiskar :D Men 3st dvärgkulfiskar lite pansarmalar, Någon Lmal och ett par indiskaglasmalar? låter la bra :D
#55 - 3 januari 2008 20:32
corydoras är nåt jag vart sugen på, men vet inte hur bra det funkar med den relativt lilla bottenytan... ska försöka täcka botten med växter också så =)

har slängt i två ancistrus faktiskt, för att få igång allt... dom två brukar få starta mina kar =D glasmalar kunde nog se fräckt ut, dom är väl ganska graciösa simmare? vill ha ett lugnt kar...

några bilder efter ett litet försök att snygga upp;
[ATTACH]9642[/ATTACH]
(ena långsidan)

[ATTACH]9643[/ATTACH]
(kortsidan, blir ett maffigt djup =)

[ATTACH]9641[/ATTACH]
lillen färgade ut fint i sitt nya hem!
#56 - 3 januari 2008 20:43
ser najs ut. ja dom e rätt så lugna, nästan lite tråkiga, kan vara lite agro när det e mat dock. sen tycker jag inte dom e så tåliga... hade 7 st, nu hittar jag typ 5st... haft dom i en månad typ.. :( är det en red moore rot?????????

Tror det går bra med pansarmalar i ett sånt kar... dom tyckr om att simma bland blad och växter =)

Karet ser jätte bra ut
#57 - 3 januari 2008 20:48
har hört att dom är lite klena av sig ja... det är "savannrötter"... hyffsat snygga. dock inte så stora o spretiga som jag skulle vilja, men jag hade dom hemma så dom åkte i. dom e rätt bra för dom färgar i stort sett inte av sig alls, bara skölja av den värsta smutsen (jord m.m.) och sen slänga i...

kanske får bli ett par pansarmalar då... hittar sällan några som verkar pigga dock. har du några själv? vart hittar man fina exemplar?
#58 - 3 januari 2008 20:52
jag har julli, osäker på vad familjen hette,, köpt på både herkules och här på nolsciklid... tycker att ciklidhobby.com har bäst kvalitet på sima firrar, har du vart där?
#59 - 3 januari 2008 20:59
of course... köpte mycket malawi där förut. bra kvalitét o bra service. min brorsa flyttade till nol för ett tag sen också, så det har ju blitt en del utflykter dit =) det är ditt andra hem kan man gissa?

annars tycker jag att zoomässan i kungsbacka är iaf roligast att strosa runt i... stort och MYCKET fisk!
#60 - 3 januari 2008 21:03
Dit skulle jag vilja åka... hört mycket gott om det. '
Jag bor 3-400 meter från nolsciklid så det blir en del promenader dit =) Bästa bakis medicinen ;)

Annons