Jag svarade i din andra tråd angående inner-/ytterfilter.
Du behöver inte köpa hela filtret som reservdel, det är bara själva pumpen du behöver köpa ny, eller hävda reklamationsrätten om du har garanti kvar.
När pumpen i innerfiltret till mitt Lido 120 lade av (efter garantitiden) var rätt pump slutsåld, jag köpte en i samma format med större kapacitet, blev ju jättebra.
Men du har väl redan den större modellen i ditt 280 akvarium...
Men mitt råd är att skippa ytterfilter, se till att få igång original innerfilter och köp istället ett billigt mindre innerfilter att ha i reserv.
Kollade Juwels hemsida.
https://www.juwel-aquarium.de/Produkte/Aquarien/Rio-Line-LED/Rio-180-LED/#sticky-navigationbar
Det är väl ett Rio 180 du har!?
Då har du en pump som heter "Ecco Flow 600". (även Rio 240 har denna pumpen)
Hela pumpen finns att köpa som reservdel, men även bara impeller, med axel och magnet, heter då "Impeller-Set 600".
Jag hade en "Ecco-Flow 500" och bytte till 600-modellen, nästa modell uppåt heter Ecco-Flow 1000 och den passar inte då de yttre måtten är större.
Men ta med dig bara pumpen till butiken och se om det räcker med att byta impellern, förr eller senare, oftast senare, får du ändå byta den då det är en slitvara, förbrukningsdel, men mellan fem och tio år skall ju en sådan hålla, kan man tycka.