juwel bakgrund

#1 - 8 september 2005 00:06
Goddagens
nån som har bild på denna bakgrund i akvarie igång ?

http://www.lindersson.se/images/Akvarium/300_empty.jpg
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/images/Juwelbakgrundmellanx.jpg

en fråga till.
såg i affären pressad korkbark som skulle va till bakgrund.
ska dom sitta i eller utanför akvariet ?
om den sitter i påverkar den vattnet nåt ?

Mvh Raven
#2 - 29 september 2005 09:23
jag har en sån bakgrund i mitt 180liters juwel vision.... det är riktigt snyggt..efter ett tag när det har bildats lite alger på den så att den ser mer naturlig ut.. har inga bilder än... hittar inte laddaren till digitalkameran.. kan lägga upp så fort jag kan...
#3 - 29 september 2005 11:52
mors.
får gärna lägga upp bilder men är mer inne på skifferbakgrund för tillfället :)

Mvh Raven
#4 - 29 september 2005 13:10
Min erfarenhet av den e att den kan bli lite mörk men ja har ju iofs haft den i terrarier o där bildas ju inge alger oså blir de ju ett annt ljus där men skorpionerna gillar att köättra på den:D
Tobbe
#5 - 29 september 2005 19:22
Jag har den i både mitt Juwel 240 och Juwel 300 och är hyffsat nöjd. Den blir klart bättre när akvariet varit igång ett tag och det växt lite alger på den. Jag valde dock att vrida den 90 grader så det blev vågräta "fåror" istället för lodräta.

Du hittar lite bilder om du går in i länken "Mina akvarium och dagbok" nedan och sen går in i menyn till vänster som heter "Akvarium" och går vidare till något av Juwel karen och slutligen klickar på "Bildarkiv" länken längst ned mitt på sidan.
#6 - 29 september 2005 20:23
såg ju rätt snyggt ut erland.

får se va de blir för bakgrund.
#7 - 30 september 2005 06:23
Jag var lite nyfiken på juwels nya "rocky" och satte in den i mitt 110l kar, vart väl så där...

Jag tycker den var lite väl tjock sedan syns skarven mellan modulerna allt för mycket.
#8 - 21 januari 2006 22:13
[quote=kentk]Jag var lite nyfiken på juwels nya "rocky" och satte in den i mitt 110l kar, vart väl så där...

Jag tycker den var lite väl tjock sedan syns skarven mellan modulerna allt för mycket.[/quote]

Du har inga bilder på det?
Lucas_no1
#9 - 22 januari 2006 09:51
Köp svart film i stället det är mitt råd.¨
Jag har både sett den i och haft en liknande svart från aquael och gillar dom inte.
Svart film gör att du får känslan av att du inte ser slutet i karet.
Vilket du direkt gör när du har en buklig bakgrund.
Lucas_no1
#10 - 22 januari 2006 09:52
Buklig=Bucklig :-)

Annons