Juwel akvarium?

#1 - 1 februari 2004 21:41
Kan någon säga mig vart jag kan hitta ett Juwel akvarium i Stockholmsområdet?

På Västkusten verkar det vara priskrig på dem.

/Petra
#2 - 2 februari 2004 05:55
Här nere i Gbg är det verkligen priskrig på dom. Kanske det är lönsamt för dig att beställa ett från göteborg som dom sen skickar upp till Stockholm.

Lycka till!!!
#3 - 2 februari 2004 06:33
Kolla med patrik på www.pwss.nu han har bra priser på Juwel !!
#4 - 2 februari 2004 06:42
Jag kollade med herculeszoo i göteborg och deras kompletta juwelpaket. Vet tyvärr inte om de kan ordna transport, men du kan ju alltid ringa och fråga. Tfn: 031-22 12 60.

<font color="red">Rio
180 Liter 101 41 50 SV/BOK 1995kr
240 Liter 121 41 55 SV/BOK 2995kr
300 Liter 121 51 62 SV/BOK 4595kr
400 Liter 151 51 62 SV/BOK 5695kr</font id="red">

Om inte annat så lovar byggjätten Hornbach att ligga lägre än alla andra på sina akvarium så och de kan nog ordna transport de med. Detta företag ligger oxå i Göteborg.Tel: 031-77 99 300

Lycka till!!!
#5 - 2 februari 2004 07:43
Hornbach ligger inte under Herkules, men inte långt ifrån heller.
#6 - 2 februari 2004 11:52
Det finns nog flera affärer som är återförsäljare för Juwel i Stockholm. T.ex. är Fridhems akvarier det. Men jag har då inte märkt av något priskrig här inte... fast det kan ju ändå vara värt att kolla upp vad de tar för akvarierna.
#7 - 2 februari 2004 12:35
själv harja ett juwel
#8 - 2 februari 2004 12:37
Ursprungligen skickat av MikaelE

Hornbach ligger inte under Herkules, men inte långt ifrån heller.

De har prisgaranti och de ligger 3 kr *fniss* lägre än Hercules. Handla 3 nya riokar för 14 dagar sen i olika storlekar. Har åkt runt och jämfört priset i Göteborgstrakten innan köp.
#9 - 2 februari 2004 13:04
De har prisgaranti och de ligger 3 kr *fniss* lägre än Hercules. Handla 3 nya riokar för 14 dagar sen i olika storlekar. Har åkt runt och jämfört priset i Göteborgstrakten innan köp.

Själv skulle jag aldrig handla på Hornbach om jag kan handla till nästan samm pris på Herkules. Jag stödjer hellre en bra akvariebutik än en stormarknad, men det kanske bara är jag som tänker så.
#10 - 2 februari 2004 13:29
Ursprungligen skickat av Peter1904

[quote]De har prisgaranti och de ligger 3 kr *fniss* lägre än Hercules. Handla 3 nya riokar för 14 dagar sen i olika storlekar. Har åkt runt och jämfört priset i Göteborgstrakten innan köp.

Själv skulle jag aldrig handla på Hornbach om jag kan handla till nästan samm pris på Herkules. Jag stödjer hellre en bra akvariebutik än en stormarknad, men det kanske bara är jag som tänker så.
[/quote]

<b>Till Peter1904=</b> Om du läser igen så står det faktist INTE vart jag köpte dom!!!! Dessutom om du läser igen så lämnade jag Hercules uppgifter först! Men då jag inte vet om dom skickar upp det till Stockholm så lämnade jag Hornbachs oxå. Han vill ju ha tag i så billgit som möjligt OCH dessutom ha det till Stockholm. Tanken att skriva bägge var ju att han skulle kolla möjligheterna inte för att NÅGON skulle frågasätta vart jag har köpt någonstans eller inte.

#11 - 2 februari 2004 13:38
Mitt inlägg var inte menat som en kritik till dig, jag ber om ursäkt ifall du uppfattade det så.

Men om DU (kopierar ditt skrivsätt lite...) läser igen så har jag inte skrivit var du köpte dina kar eller ifrågasatt ditt köp utan enbart talat om hur jag resonerar i sådana situationer. ;-)
#12 - 2 februari 2004 13:41

Mitt inlägg var inte menat som en kritik till dig, jag ber om ursäkt ifall du uppfattade det så.

Men om DU (kopierar ditt skrivsätt lite...) läser igen så har jag inte skrivit var du köpte dina kar eller ifrågasatt ditt köp utan enbart talat om hur jag resonerar i sådana situationer. ;-)

Då ber jag om ursäkt för att jag missuppfattade dig, för jag tog det som kritik till mig...
#13 - 2 februari 2004 13:46
Jag skall försöka skriva tydligare i fortsättningen.
#14 - 16 februari 2004 20:42
Hej alla

Det går att beställa Juwel Rio 240 från GBG till STHLM, frakten blir försumbar om man beställer några stycken(jämfört med butikerna i STHLM).
Är det kanske någon mer än jag som tänkte beställa???
Det är okej att maila mig privat.

//Niklas

#15 - 16 februari 2004 21:14

[quote]De har prisgaranti och de ligger 3 kr *fniss* lägre än Hercules. Handla 3 nya riokar för 14 dagar sen i olika storlekar. Har åkt runt och jämfört priset i Göteborgstrakten innan köp.

[/quote]
De har kunnig personal i alla fall, tyvärr en bristvara i Göteborgsbutikerna...
#16 - 17 februari 2004 12:46
Om du kan tänka dig att åka till Uppsala, så brukar Akvariehobby ha bra priser.

Annons