Juwel akvariebelysning

#1 - 1 september 2009 12:49
Jag är förtvivlad!

Min armatur har slocknat helt. Kan ta ngr timmar så helt plötsligt tänds belysningen.
Håller i 2 dagar - sedan död igen i flera dgr. Ibland bankar ja till den rejält (dock inte över fiskarna), då tänds den igen i ett par timmar.

Såg att den armaturen e inte billig. Ej heller verkar det som man kan komma in i den o byta glimtändare.

Det är en Juwel vision 260. Två år gammal - så ingen garanti längre. Suck!

Ngn med förslag?:confused:
#2 - 1 september 2009 13:17
Testa att reklamera även om garantin är slut. Juwel har ofta varit tillmötesgående tycker jag.
Guest
#3 - 1 september 2009 13:19
Har det precis gått två år? Har felet funnits innan två år?
Jag hade kontaktat stället jag köpt rampen på, Juwel brukar inte vara kinkiga att reklamera till. De har haft en del problem med sina ljusramper med så det är inte omöjligt att de tar emot din reklamation.
Guest
#4 - 1 september 2009 13:20
Då jag har blivet anklagad och personligt påhoppad och ledningen vägrade ta ställningen och sa att jag skulle leva med det, går jag nu in och raderar en del utav mina inlägg manuellt då ingen hänsyn tages till att jag vill avsluta mitt medlemskap.
#5 - 1 september 2009 18:39
Okidoki! Då försöker jag imorgon o gå till affären. Meddelar er sedan. [:-174]
#6 - 2 september 2009 05:29
om affären inte vill hjälpa så går det absolut att byta ut drivningen i rampen, grundläggande elkunskaper är dock ett måste ;)

Annons