juwel 450. rumavdelare+ vrak

#1 - 24 oktober 2010 19:59
Äntligen fått akvariumet på plats.

Är helnöjd! blev ett riktigt mysigt skrivbords hörn, med full uppsikt vad som händer och sker därinne!
va lite oroligt att det skulle kännas lite stökigt, iochmed att man ser rakt igenom och ingen direkt bakgrund. men känns verkligen inte så

har stått utan invånare några dagar nu, har lite beslutsångest vad som ska flytta in...
är inne på discusar som bas...
förslag är hjärtligt välkommet ifall ni får någon bild i huvudet vad som skulle passa!

#2 - 24 oktober 2010 20:21
Det ser mycket bra ut! Problemen med dessa "akvarie" skepp är att tro det eller ej... dom innehåller ämnen i små små mängder som kan bli dödliga för djur man har i akvariet... Så som räkor osv..
#3 - 25 oktober 2010 05:45
Nja, diskus är nog inget jag personligen skulle stoppa ner i ett kar som används som rumsavdelare. De vill kunna gå undan och med ett kar utan bakgrund kan detta bli svårt. Då skulle nog en grupp snygga skalarer passa bättre, om man nu vill ha lite större fisk.
Själv hade jag nog hellre satsat på fler men mindre fiskar, så det är något som rör sig hela tiden i karet och fångar uppmärksamheten:).
#4 - 18 januari 2011 18:30
oj, glömde visst bort min projekt tråd:)

Karet har börjat ta sig, byggt upp det sakta men säkert.
Vet att många av er inte gillar saker så som vrak ect. men jag är kalasnöjd av slutresultatet

tänkte ivarjefall köra SA fiskar men det sprack ganska snabbt!
Detta är mitt bistånd:

6 små Diskusare
6 bilbukar
11 kardinaltetror
3 praktbotior
4 siamesiska algätare
3 corydoras
1 golden nugget
2 guld ancistrus
4 kulfiskar
3 kuhlii ålar
3 grodor

15 olika växter.
en salig blandning kan endel säga, en bra början säger jag!:p

@Ansjo- tack för tipset, men jag körde på diskusar ändå. De stormtrivs! och håller sig framme å är nyfikna hela tiden:D

Inte så mycket att säga egentligen, har fått massor av hjälp ifrån forumet, det tackar jag er alla för!

tänkte ivarjefall slänga upp lite bilder så ni kan se hur en rumsavdelare inkl. vrak kan se ut som:D

Framsida:

kortsida

baksida

fräck bild på min kulfisk vid namn Engelbrekt, används som skrivbordsbakgrund:P

bilbuk

diskusarna, 2blå 2röda, 2gula

en liten praktbotia som gräver runt
#5 - 26 januari 2011 16:34
fett nice bengan! ;)
#6 - 26 januari 2011 16:40
Blev ju skitsnyggt! Perfekt att kolla på när du sitter vid datorn med :P
#7 - 28 januari 2011 09:29
grymt snyggt kar måste ja säga.
är ju inte jätte förtjust i såna där skepp å grejer men de blev riktigt häftigt i ditt kar, å vilket monster till skepp dessutom.
hur stort är det? dyrt som attsingen de där va?

lycka till.

/H

Annons