De räknar med locket och där fyller man inte frivilligt så mycket vatten;). Sedan är det yttermåtten på glaset om jag inte minns fel, så du får dra bort någon cm på varje håll.
Kör du på med innerflitret då det är stor volym och funkar riktigt bra.
Nu ska jag själv göra om mitt kar i helgen och ska sätta in BTN slimline, så nu åker filterdelen ut till förmån för bottenfilter plus ytterfilter:).
Hehe, nej den delen är nog bra att inte fylla upp:p Då var det som jag misstänkte att det var yttermåtten.
Jag hade lite funderinga på att sätta in Slimline när jag bestämde mig för att köpa ett nytt kar för jag är så trött på att ha en plansch bakom som helatiden sitter fel och bucklar sig.
Men nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, har inte riktigt råd att slita ut orginalfiltret och köpat något annat just nu. Och om om jag startar det utan slimline kommer det nog inte att komma i någon senare heller för jag har inget reserv kar till fiskarna medan jag fixar till bakgrunden. Får se hur jag gör:)
Men vilken färg tänkte du köra med på din bakgrund? själv har jag ingen aning om vad jag tycker är snyggast.