Har skaffat mig ett nytt akvarie,snart dags för vattenfyllning:)
Så här ser det ut just nu
Albinfiskare skrev:fusk att du får lek direkt:P
ansjo skrev:Jag vill inte låta gnällig och hoppas att du inte tar det på det viset, men när du inte använder algmagneten är ett hett tips att ta bort den:).
Ser man på dina kort på det annars fina karet så drar sig iaf mina ögon direkt till denna fula tingest och karet skulle bli ytterligare några snäpp finare;).
ansjo skrev:Det är väldigt olika hur ofta man behöver använda algskrapa eller inte, i tre av mina kar har jag bara använt det en gång på 6 månader medans i min 70-kub får jag doppa armen liiite oftare;).
I mina fall beror det helt på belysningen, mindre belysning-oftare mindre alger:).
Sedan kan jag skriva ett annat tips för att slippa repa rutan, testa en isskrapa gjord av en bit plexiglas, sådana finns att köpa för en tia på alla bensinmackar. Risken när man skrapar med en algmagnet är att du får in ett gruskorn innanför magneten och sedan har du en snygg repa i rutan:(.
Markus1984 skrev:Jag hel diggar Juwel's akvarium...
Ditt akvarium Karlsson är mycket prydligt!
Orchillies skrev:mycket mycket fint! :D Vad kul med lek!
Är det en Slimline bakgrund?
Orchillies skrev:mkt fint, vilken färg på röret?
eriksson866 skrev:vad är det för storlek på din grotta?mvh
Karlsson1 skrev:Har idag bytt lysrör!
Bytte ut nature mot ett colour rör, och det blev mycket bättre.Det blev mycket bättre färger på fiskar och växter.
Så här ser det ut
eriahl skrev:Termometern kanske inte behöver ligga i hela tiden som med algmagneten? Annars är det välan rätt ok. Lite synd på olika färger på stenarna
Karlsson1 skrev:Har ingen dämpning under gruset.
Har funderat på det också,lite större o mindre antal sten.Har bara problem med de mindre växterna,som de sliter i.Har gjort om lite sen bilden togs få se om de små växterna sitter kvar
Karlsson1 skrev:Såg idag att en Maingano hona till tuggar.Allt som allt 4 zebra 2 Maingano honor som tuggar.Kommer få problem här,någon som har ett tips på en bra hunter.