Juwel

#1 - 9 februari 2004 14:16
Jag har efter många års frånvaro från akvariehobbyn nu bestämt mig för att dra igång denna roliga och spännande hobby igen. Det är en stor skillnad på utbudet nu och för 15 år sedan när jag höll på sist.

Vad jag skulle vilja ha hjälp med är. Jag funderar på att köpa ett akvariepaket och har då tittat på Juwel. Deras 180L med möbel. Men nu undrar jag om de tillbehör som ingår i paketet, är de bra duger de?? osv. Jag har bara hittat på nätet att de innehåller filter, dopvärmare lysramp osv. Men inga specar på det. Är det någon som har koll på om det är bra och tillräckliga grejor??

Tack på förhand från en nygammal hobbyist
#2 - 9 februari 2004 14:22
Det enda ingående tillbehör som man skulle kunna klaga på är lysrören. Det är inga kanon rör direkt... I övrigt för får nog de ingående tillbehören anses vara bra. På Juwels hemsida borde du nog kunna få fram en del information (http://www.juwel-aquarium.com/)

MVH
Mikael Johansson
#3 - 9 februari 2004 15:44
Har själv ett Juwel Rio 180, och jag tycker att tillbehören är helt ok. Filtervolymen i det inbyggda filtret är rätt stor, och det är bra att man kan ha pump, värmare och filter inne i den svarta plastbehållaren. Jag har satt en stor växt framför, och då tänker man inte på den där svarta plastpelaren i hörnet.

En del klagar ju på lysrören, men jag tycker att de jag fick med har funkat bra för min del. Möjligen kan pumpen vara i svagaste laget, men det beror litet på hur mycket fart du vill ha på vattnet. Om du inte är nöjd med den som ingår så kan man uppgradera sig till nästa storlek på pump.
#4 - 9 februari 2004 17:05
Tack för hjälpen, det blir nog ett 180 rio eller 180 vision.

Annons