På något vis hade jag fått för mig att "platta paket" var något som enbart IKEA sysslade med och jag skulle få en färdig bänk. Så var icke fallet! Vid en första anblick på monteringsanvisningen såg det ut som en sprängskiss på en motor. Men efter en stund fick jag häng på det och det gick rätt snabbt.

Här är bänken monterad och akvariet upplyft.
Sedan var det dax att klura ut hur filtret skulle monteras ihop och hur alla de olika filterdelarna (som ser ut som olikfärgat skumgummi ungefär i mina ögon) skulle plockas i, och droppvärmare monteras. Inte heller så svårt som jag försökte att få det till.
Montera bakgrunden var däremot inte så svårt! Tills jag upptäckte att det saknades 8-10cm... :-( Fick ringa affären, de tar hem men det kommer inte förrän på tisdag eftermiddag. Damn!!!

Längst till vänster syns det att en bit saknas.
Men då jag fått på rampen igen och tänt så konstaterade jag att det får vara värt väntan - det kommer att bli jättefint till slut!

Fick dessutom tag på en STOR och jättefin rot som nu ligger i blöt. Den låg i skylten i zooaffären! :smile: Men snart ska den ner i vårt akvarium. Den som väntar på nåt gott...