Juvel Rio 240

#1 - 24 november 2007 18:53
Någon som har koll på detta:
Finns armatur för T5 rör för Juvel Rio ?

Möbeln hållbarhet.
Bara vatten och akvariet väger ca 300Kg. Så nu är frågan hur mycket vikt kan man sedan stoppa i karet i form av sten sand mm, håller möbeln vikten. Vill ju inte ha ett möbelhaveri....Tankar som slog mig då man funderar på vikten......:confused:
Maffia666
#2 - 24 november 2007 19:04
Pear skrev:
Någon som har koll på detta:

Finns armatur för T5 rör för Juvel Rio ?

Möbeln hållbarhet.

Bara vatten och akvariet väger ca 300Kg. Så nu är frågan hur mycket vikt kan man sedan stoppa i karet i form av sten sand mm, håller möbeln vikten. Vill ju inte ha ett möbelhaveri....Tankar som slog mig då man funderar på vikten......:confused:
Har du en original möbel så är det lugnt, men även om du använder dig utav något annat så fördelas tyngden på hela möbeln.
#3 - 24 november 2007 19:09
Skall köra igång ett saltkar, så det skall i 20Kg levande sten. Därav funderingar på viktgränsen.
#4 - 24 november 2007 22:09
Jag har rätt mycket sand i mitt kar och en hel del rötter och sten. Och jag har inte märkt nått spec. Plus att Juwel hade nog skrivit något om hur mycket man får stoppa i om det fans risk för att möbeln skulle brista.
#5 - 24 november 2007 23:36
Pear skrev:
Skall köra igång ett saltkar, så det skall i 20Kg levande sten. Därav funderingar på viktgränsen.

Överger du Amazonas eller är det ett kar till:confused:
#6 - 25 november 2007 08:17
Japp nu blir det saltkar. Har kört nu både Amazonaskar, Malawikar så jäkla sugen på saltkar, hade jag haft plats så skulle mitt Amazonas fått stå kvar. Men jag kör ett Amazonas på jobbet i fikarummet, och det fina i kråksången är att jag sköter det på arbetstid samt firman står för driften....
#7 - 25 november 2007 08:42
Juwel säljer ju ett kit för T5-armatur som passar men eftersom Juwel kör med egen längd på lysrören så blir man en smula begränsad i valet av rör.

Annars kan du kolla AquaMedic, Arcadia, Deltec mfl. De har lite olika alternativ. aquastyle.se verkar ha prisvärda armaturer som man hänger ovanför karet.
#8 - 25 november 2007 09:33
moby skrev:
Juwel säljer ju ett kit för T5-armatur som passar men eftersom Juwel kör med egen längd på lysrören så blir man en smula begränsad i valet av rör.

Annars kan du kolla AquaMedic, Arcadia, Deltec mfl. De har lite olika alternativ. aquastyle.se verkar ha prisvärda armaturer som man hänger ovanför karet.

Lutar mest åt en T5 armatur som jag hänger ovanför karet, borra fast två hängare på väggen bara så slipper jag borra i taket.;)

Annons