Nissenfissen skrev:Tack för svar!
Nix inget Lido. Jag försökte hitta vilken juwel-sort den kunde va men hittade inget:/ får nog messa killen som har karet å fråga.
Ang. Filter osv. Den svarta "lådan/facket" vad man nu ska kalla det för, sitter kvar, fast det finns lixom inget inuti det. Tack för alla länkar då vet jag vad jag ska kika lite efter. Så det går alltså ta bort själva lådan/facket? Funderar nästan på att ta bort å sätta dit ett vanligt innerfilter. Frågan är bara om det kommer se bra ut då det sitter en back to nature bakgrund i karet :s sitter dom hela vägen på bakre rutan eller kommer det va en bit som saknas nu om jag tar bort själva lådan?
Jag skulle beställa grov filtermatta och en pumpskalle. Här kan du köpa det du behöver: http://www.guldfisken.se/beta/catalog/hobby-filterremsa-grov-p-345?osCsid=f9d7077eb5b13e24c855d630eb082b0b Du bör nog ta 10x10x20cm och då klickar du bara i 2stNissenfissen skrev:Nu har jag iaf köpt karet. Filter"lådan" var redan lös pga att någon redan skurit upp den. Men problemet är att det fattas en ca 10cm på bakgrunden nu om jag nu väljer att ta bort den som sagt, hur skulle ni lösa det billigast och smidigast?
12/16mm kör jag till min aquael, den sitter löst men det fixade jag med lite el-tejp på utblåset.Nissenfissen skrev:Såg nu att det famns en hel del slangar, men vilken av alla ska jag välja till detta ändamål?
Ja det går att kränga på en 9/12 slang också så ta vad du vill. Eheims slang håller sig mjuk lite längre än de billiga så det skulle jag köra på. Måtten på lådan var ju perfekt för den där filtermattan, det blir kanon:)Nissenfissen skrev:Fanns 9/12 också, slang alltså. Blir det för smått? Eheim's slang eller vanlig slang, vilken rekommenderar du?:)