Julklapps tips

#1 - 23 november 2010 19:58
Vad har ni för planer att ge era Kära, bättre hälft, HSB, i julklapp?
#2 - 23 november 2010 20:01
en kupong

"växla in denna kupong mot 15 min intim kärlek, när som helst"

.
#3 - 23 november 2010 20:22
Ingenting!!
Vi har lixom slutat med sånt. Vi tar det med ro istället.
Han kan få sova på soffan hela dagen utan att bli störd.......
#4 - 23 november 2010 20:25
Kensa skrev:
en kupong

"växla in denna kupong mot 15 min intim kärlek, när som helst"

.

Snåljåp, till julen kan du väl sträcka dig till en halvtimme?

Tobbe
#5 - 23 november 2010 20:38
Tobbe R skrev:
Snåljåp, till julen kan du väl sträcka dig till en halvtimme?

Tobbe

vadå, har ju utökat med 50% på midsommarpresenten.....
#6 - 23 november 2010 20:40
det kan man inte avslöja då frugan rör sig på forumet.
Bilagor:
#7 - 23 november 2010 20:43
En industridammsugare från clas ohlsson :p
#8 - 23 november 2010 20:47
Sockar, frukostbricka (utan tillbehör...just nu...) kallingar, duschkräm mm

Nytttosaker då vi egentligen inte skall köpa till varandra...men kan inte låta bli[:o]

Han skall nog få en kupong ala Kensa med :D
#9 - 23 november 2010 21:47
Handgjort armband och örhängen som jag tänkt skicka på posten utan avsändare så hon får fundera lite :P
#10 - 24 november 2010 11:55
ekwall skrev:
Handgjort armband och örhängen som jag tänkt skicka på posten utan avsändare så hon får fundera lite :P

VAD gulligt! :)
#11 - 24 november 2010 11:56
PiaJo skrev:
Sockar, frukostbricka (utan tillbehör...just nu...) kallingar, duschkräm mm

Nytttosaker då vi egentligen inte skall köpa till varandra...men kan inte låta bli[:o]

Han skall nog få en kupong ala Kensa med :D

aaa, vi säger varje september "vi köper inget till varandra va..." "..neee, det gör vi inte" Sen går det ett par veckor, Vi båda gillar julklappar, så säger ngn "jag har hittat en jätte bra julklapp till dig"
hahah.
#12 - 24 november 2010 11:59
Jag har hittat några roliga saker. Hotman, Plånbok, Blomma, Knivmannen, Simmfötter.

Håller på och gör ett foto album på våra små utflykter vi gjorde i år :)
#13 - 24 november 2010 12:00
Kensa skrev:
en kupong

"växla in denna kupong mot 15 min intim kärlek, när som helst".

:O Tycker lite synd om HSB hemma hos dig ;)
#14 - 24 november 2010 12:01
Mumin skrev:
Ingenting!!

Vi har lixom slutat med sånt. Vi tar det med ro istället.

Han kan få sova på soffan hela dagen utan att bli störd.......

Vilken UNDERBAR överenskommelse....när man blir äldre...men nu föredrar vi att njuta av att ge varandra julklappar :D
#15 - 24 november 2010 12:11
vi drar lotter. vi firar ju jul med hela familjen så... köpa julklappar åt 25 pers blir lite mycket.
Antingen blir det skitpresenter för 5 spänn styck eller så blir man ruinerad på riktigt!

Så alla skriver sina namn på en lapp och lapparna läggs i hatten och folk tar varsin liten lapp ur hatten.
Den man får ska man köpa en klapp åt folk som har jobb får lägga 500 kr på klappen, folk utan jobb får lägga 300
Och alla småttingar som inte fattar nånting får ju en massa fina småsaker av alla:)
#16 - 24 november 2010 12:15
karrokaja skrev:
vi drar lotter. vi firar ju jul med hela familjen så... köpa julklappar åt 25 pers blir lite mycket.

Antingen blir det skitpresenter för 5 spänn styck eller så blir man ruinerad på riktigt!

Så alla skriver sina namn på en lapp och lapparna läggs i hatten och folk tar varsin liten lapp ur hatten.

Den man får ska man köpa en klapp åt folk som har jobb får lägga 500 kr på klappen, folk utan jobb får lägga 300

Och alla småttingar som inte fattar nånting får ju en massa fina småsaker av alla:)

Är man sån stor familj är det rimligt att göra så :) Nu har inte vi sån stor familj så det blir "enklare" men ändå inte....
Och vem vill INTE ha julklappar!
#17 - 24 november 2010 12:36
Frugan min får något George Jensen smycke.
Mor min får väl heminredning av något slag.
Broder min får sig väl en lusing eller något, nej har inte riktigt kommit på vad det blir där än.
#18 - 24 november 2010 12:37
Alla som har tips på vad 17-åriga småbröder vill ha i julklapp av sin storasyster får gärna skriva olika tips ockå!
#19 - 24 november 2010 12:44
just nu förmodligen miley cyrus då hon fyllde 18 igår
#20 - 24 november 2010 12:45
nu kan jag ha fel. MEN, en 17 årig kille... Jag skulle gissa på att han inte tackar nej till någon av dina 20åriga kompisar? O.O
#21 - 24 november 2010 12:50
hahaha! :D Snarare så att min 20-åriga kompis inte tackar nej till min 17-åriga broder ;)
#22 - 24 november 2010 12:55
Allt inom prylar/teknologi gillar väl alla pågar ? :D
#23 - 24 november 2010 13:00
Och så får det kosta runt 10 €.... :p Snål storasyster det här, men så brukar jag bara få en godispåse eller något av honom också så... :p
#24 - 24 november 2010 13:05
okej, är han musiker? vi musiker nöjer oss med billiga pryttlar!
#25 - 24 november 2010 13:06
Aha ja då blir det rätt svårt :P
Jag gillar att spendera på sånt :D haha
#26 - 24 november 2010 13:09
OM han nu råkar vara gitarrist eller bassist så skulle detta smälta hans hjärta:

http://www.claytoncustom.com/
#27 - 24 november 2010 13:26
roosterboy skrev:
OM han nu råkar vara gitarrist eller bassist så skulle detta smälta hans hjärta:

http://www.claytoncustom.com/

Ooh, DET hade varit perfekt :D Finns ingen mer musikalisk person än broder, han spelar i princip ALLT :p
#28 - 24 november 2010 13:26
(och han är duktig också :) )
#29 - 24 november 2010 13:30
åh, en 2 år yngre version av mig, jag känner att du borde hedra honom å det extremaste!
Kan förövrigt säga att de egen designade plektrumen är fantastiska. köpte 100 för ett år sedan, dom håller skitbra.
#30 - 24 november 2010 19:37
Hallander skrev:
Frugan min får något George Jensen smycke.

Mor min får väl heminredning av något slag.

Broder min får sig väl en lusing eller något, nej har inte riktigt kommit på vad det blir där än.

OMG! George Jensen smycken är något jag gillar jätte mkt men det är ju TOK TOOOK för dyr, ialf de jag gillar *LeR*
en ring som jag tyckte om gick på sådär 20Tusen KR! :O tänk om man tappar en sån ring :S
Ett annat märke som jag gillar är Diddi =) mer i min priskladd och smycken är mer robusta, sån stuk jag tycker om.
#31 - 24 november 2010 19:41
Ja dem är bra dyra ! Men gör enormt fina saker, har själv ett sådant etui från dem. Och vet att tösen är enormt glad för det med, men blir minsann ingen 20.000:- ring för henne :P haha
Ja men då gäller det också att köra en försäkring på den, och inte som min bror gjorde över en nyår.
Han blev full, hans tjej blev sur, skulle kasta ringen på han, efter det blev den spårlöst försvunnen och hamna förmodligen i kräkspannen och sen ner i toaletten :P och ingen försäkring haha !

Nubi skrev:
OMG! George Jensen smycken är något jag gillar jätte mkt men det är ju TOK TOOOK för dyr, ialf de jag gillar *LeR*

en ring som jag tyckte om gick på sådär 20Tusen KR! :O tänk om man tappar en sån ring :S

Ett annat märke som jag gillar är Diddi =) mer i min priskladd och smycken är mer robusta, sån stuk jag tycker om.
#32 - 25 november 2010 10:47
Hallander skrev:
Ja dem är bra dyra ! Men gör enormt fina saker, har själv ett sådant etui från dem. Och vet att tösen är enormt glad för det med, men blir minsann ingen 20.000:- ring för henne :P haha

Ja men då gäller det också att köra en försäkring på den, och inte som min bror gjorde över en nyår.

Han blev full, hans tjej blev sur, skulle kasta ringen på han, efter det blev den spårlöst försvunnen och hamna förmodligen i kräkspannen och sen ner i toaletten :P och ingen försäkring haha !

GUD NEJ!! :O Vilket öde! O_O. Ja försäkring är ett MÅSTE.
Du får ialf massa plus pöäng från tjejen med en sån julklapp :)
#33 - 25 november 2010 11:11
Får hoppas det :) haha..

Nubi skrev:
GUD NEJ!! :O Vilket öde! O_O. Ja försäkring är ett MÅSTE.

Du får ialf massa plus pöäng från tjejen med en sån julklapp :)
#34 - 25 november 2010 14:25
Haha va? :P

Jag sa hemma att jag önskade mig en EBS fafner 2a men det var ingen annan som tyckte att det var en bra julklapp :(
#35 - 25 november 2010 14:52
själv nämnde man på ett inte alltför diskret sätt att en dot studio gitarr skulle vara väldigt mysig sådär lagom till inspelning. Senare råkar man se att morsan beställt en. Wiho!
#36 - 25 november 2010 20:07
roosterboy skrev:
själv nämnde man på ett inte alltför diskret sätt att en dot studio gitarr skulle vara väldigt mysig sådär lagom till inspelning. Senare råkar man se att morsan beställt en. Wiho!

då är det väl ingen julklapp om du redan vet vad du ska få?:O
#37 - 25 november 2010 21:36
idag köpte jag en klapp till mig själv... äntligen slipper jag diska för hand igen... diskmaskin är en bra lyx i vardagen...
#38 - 25 november 2010 22:00
Nubi skrev:
då är det väl ingen julklapp om du redan vet vad du ska få?:O

Jodå, för JAG VET INGENTING! ;D
#39 - 26 november 2010 11:44
Idag kom ett PAKET till sambon! och jag TROR Det är ett fotoalbum, PRECIS ett sånt jag skulle göra åt sambon *Asg*!!!
#40 - 29 november 2010 20:05
Så ja, nu är 2 julklappar inköpta :)
Blev ett armband från DKNY till frugan.
http://fossil.winbasonline.se/SE/Catalog/Smycken/201/NJ1484040.html
Och sedan ett hemmabio till mammsen :) Då hon blev sugen på det efter hon fick en Vinyl spelare i födelsedags present en spelare man kan koppla in till datorn :)
Nu återstår bara min broder då det lutar åt en rugby tröja men finns ingen i hans storlek :/
#41 - 29 november 2010 20:33
Hallander skrev:
Så ja, nu är 2 julklappar inköpta :)

Blev ett armband från DKNY till frugan.

http://fossil.winbasonline.se/SE/Catalog/Smycken/201/NJ1484040.html

Och sedan ett hemmabio till mammsen :) Då hon blev sugen på det efter hon fick en Vinyl spelare i födelsedags present en spelare man kan koppla in till datorn :)

Nu återstår bara min broder då det lutar åt en rugby tröja men finns ingen i hans storlek :/

VAD gullig du är mot Frugan! :D:D....och mamsen :D
#42 - 29 november 2010 20:36
julklappslistan är snart klar!
R ska få: simfenor (mares) Fortsättningen på Svensk Maffian,
R's mamma två böcker
R's far ska få en dvd film, Pang i Bygget
R's bror ska få en jätte tung bok om andra världskriget. Massor av bilder *ler* Han gillar sånt.

Bad sambon att skriva ner en önskelista INGET av de sakerna han önskar sig har jag köpt :O :O !! HATAR Jul!
#43 - 29 november 2010 20:47
Ja engång om året får man väl vara det ;)
Så räcker det fram tills nästa år :D

Nubi skrev:
VAD gullig du är mot Frugan! :D:D....och mamsen :D
#44 - 29 november 2010 22:40
H (sambon) ska få en industridamsugare som han pratat om i snart ett år :p
H:s föräldrar ska få fler av de vinglas vi samlar åt dem (neejdå, inte aaaalls tvärtom mot vad det brukar vara här inte! :D Men det är det jag gillar med hans föräldrar! :D )
Morsan ska få egenhändigt tillverkade nålbundna tofflor och vantar och några muffinsformar från en av hennes favoritinredningsbutiker
Syster ska också få egenhändigt tillverkade nålbundna vantar
Bror ska få... nånting. Får väl ta och leta sig in i någon musikaffär och kolla på det billigaste :D
Far ska få... ??
Mormor och morfar ??????
Farmor och Bengt?????

Lite att fylla i på listan ännu alltså!
#45 - 30 november 2010 05:30
Sönerna har beställt varsin ny laptop........
#46 - 30 november 2010 06:04
Vad många ni handlar till :P skönt man bara handlar till 4 eller ja 3 blir det nu förtiden.
#47 - 30 november 2010 06:45
Mumin skrev:
Sönerna har beställt varsin ny laptop........

Hur gamla är dom. Jag har en sonsom önskar sig detta men jag är lite osäker om han är för ung. Han är 10.
#48 - 30 november 2010 10:45
Dre skrev:
Hur gamla är dom. Jag har en sonsom önskar sig detta men jag är lite osäker om han är för ung. Han är 10.

De är femton och sjutton.

Det är svårt att veta om en tioåring ska ha en laptop. Det beror ju så på vad han gör på datorn och ute på nätet.
Det brukar ju rekommenderas att barnen inte ska ha datorn inne på sitt rum, utan nånstans där föräldrarna också vistas, så att de ser vad som händer och sker ute i cyberrymden. Men det beror ju också på vilken person sonsonen är.
#49 - 30 november 2010 15:16
Jag fick en julklapp igår :D
#50 - 30 november 2010 16:34
Jaså? Så tidigt? Vad var det för spännande?!
Jag har ingen aning, för jag har dessutom inte en krona att lägga på julklappar i år. Blir väl till att göra som då jag var liten, få pengar av pappa att köpa julklappar för! Eller så får jag sälja ngt.. Funderar lite på o göra mig av med lilla akvariet, men det blir inte många kronor man får för det gissar jag.
#51 - 30 november 2010 19:36
PiaJo skrev:
Jag fick en julklapp igår :D

Från vem och hur vet du att du får en, jag har inte sett en enda julklapp....Telltell tell
#52 - 30 november 2010 19:38
Mumin skrev:
De är femton och sjutton.

Det är svårt att veta om en tioåring ska ha en laptop. Det beror ju så på vad han gör på datorn och ute på nätet.

Det brukar ju rekommenderas att barnen inte ska ha datorn inne på sitt rum, utan nånstans där föräldrarna också vistas, så att de ser vad som händer och sker ute i cyberrymden. Men det beror ju också på vilken person sonsonen är.

Det där är en svår fråga. När jag var 10 hade jag inte mobiltelefon, och inte heller en dator...Däremot var jag ute och lekte mycket, vilka många 10åringar inte är nu för tiden....

Är det fel eller är det rätt att ge en 10 åring en laptop i julklapp?
#53 - 30 november 2010 20:28
Nubi skrev:
Från vem och hur vet du att du får en, jag har inte sett en enda julklapp....Telltell tell

Jag fick en kamera, har själv valt ut den :D (den är till mig och Gobben, fast mest till mig;))

det blev en sån här:
http://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/digitalkamera-langzoom/langzoom-16x-och-mer/canon-powershotsx20is/124500.4560/
#54 - 1 december 2010 17:53
PiaJo skrev:
Jag fick en kamera, har själv valt ut den :D (den är till mig och Gobben, fast mest till mig;))

det blev en sån här:

http://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/digitalkamera-langzoom/langzoom-16x-och-mer/canon-powershotsx20is/124500.4560/

GRATTIS!! :D:D
Berätta hur den funkar osv. Har själv tänkt en sådan modell :)
#55 - 2 december 2010 10:41
Hihi =)
Jag har hittat Rs önskelista! :D

* Teknik Lego (avancerat) Skyller på Solis!
* Grand Turismo 5 (PS3)
* Vall of Durty Black OPS (PS3)
* Logitec G25 (ratt till PS3)
* Roliga T-shirts

* Grejjer till Peggen (bilen han håller på och bygger, en Peugeot 205a)
Race hjälm
Race skor
#56 - 2 december 2010 10:48
"Vall of Durty Black OPS"

Du menar då inte "Call of Duty - Black Ops?
Ditt lät som ett dirty spel. ;)

Kör på LEGO! Jag hade en kurs på högskolan som gick ut på att bygga och programmera sådana här, skitkul med sumotävling och allt. :D
http://mindstorms.lego.com/en-us/Default.aspx
#57 - 2 december 2010 10:52
"Vall of Durty Black OPS"

Du menar då inte "Call of Duty - Black Ops?

Ditt lät som ett dirty spel. ;)

Kör på LEGO! Jag hade en kurs på högskolan som gick ut på att bygga och programmera sådana här, skitkul med sumotävling och allt. :D

http://mindstorms.lego.com/en-us/Default.aspx

AHAHAH! tänk att gå in i affären och bah "Hej jag vill ha Vall of Dutys ;-)"
"ehmm den har vi inte, men vi har C A L L of Dutys"
"neeee, så heter den INTE jag vill ha V A L L O F D U T Y S till PS3" hahaha!!

Annons