Någon som vet var jag kan få tag på det runt karlstad? På hemsidan måste man ju handla för 500 kr. :(
Eller finns det nån snarlik sand i nån annan affär?
Falconer skrev:Jag ska för tillfället ha sand till en räkvas så behöver ju inte så mycket, men det är ju alltid bra att ha.
Finns det några bilder på akvarium med biltemasand i? Tycker du färgen är lite för mörk egentligen eftersom du idag hellre köpt den ljusa akvariesanden från hornbach?
Falconer skrev:Jag ska för tillfället ha sand till en räkvas så behöver ju inte så mycket, men det är ju alltid bra att ha.
Finns det några bilder på akvarium med biltemasand i? Tycker du färgen är lite för mörk egentligen eftersom du idag hellre köpt den ljusa akvariesanden från hornbach?
Falconer skrev:haha det var ju billigt! :P
Ja tanken har slagit mig ang svart sand/grus. Var får jag tag på bäst sådan då? Vill inte ha så storkornigt egentligen. Vill att växterna ska trivas med. Vilken storlek rekomenderar du?
Falconer skrev:Ahh okej jo 0,1 låter jävligt kompakt.
Tänkte kanske ha nån liten anubias och lite javamossa, möjligt nåt mer men inte så mycket och krävande växter. Vet inte riktigt vad annars som skulle passa i en vas med massa ormhassel.
två snygga vaser som inramning till tv'n lät inte dumt. Lycka till med övertalningen! :)
Men finns det 65 litersvaser på ikea? I så fall missade jag dom :P
Hade också tänkt mig galaxer + några räkor. Men vet inte om det går att ha fiskar i en vas på ca 20 liter (tror jag det är).
funderar i så fall på galaxer,någon av microrasbororna eller dario dario. Vore skitsnyggt med nån liten färgstark fisk tillsammans med lite rödvita räkor mot mörk botten och växter. :)
Kanske man kan slänga i några fina höstlöv också?