Jag såg det också senare på Aftonbladet riktigt otäcktSultanen skrev:
Ja dem klarade sig för hela huset lyfte sig kändes det som eller hela sängen kan man säga:DSultanen skrev:Saxat ifrån Wikipedia:
"[COLOR=#002bb8]Norden[/COLOR] (Island undantaget) är beläget långt från gränsen mellan olika kontinentalplattor där de stora skalven inträffar. Jordbävningar förekommer dock (dussintals varje år) även om merparten av dem är så svaga att de endast registreras av seismografer. De flesta skalven i Sverige orsakas av den [COLOR=#002bb8]landhöjning[/COLOR] som fortfarande pågår efter senaste [COLOR=#002bb8]istiden[/COLOR]."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jordb%C3%A4vning
Klarade sig dina kar?
drd skrev:Sa du inte att det är lite tidigt me alkohol då ? :D
Han har den i ett snöre ju:D:D:Dfall i fall sa han:pdrd skrev:Undrar om nics sten trilla ner från roten ?
Jag har kollat noga där det går och inte sett nån[:o]Sultanen skrev:Kontrollera NOGA att du inte fått någon liten spricka i karen, det är nog stor risk för det och vattenskador är inte det minsta roliga!
Kensa skrev:nä, men att hon ska ta det lite lugnt med att dansa i duschen......:D
tro det eller eller ej, men hon har faktiskt ramlat en gång tidigare
i duschen med ganska tråkigt resultat pga några små danssteg.
inget bra att göra det 3 dagar innan beräknad förlossning. .
Katharina skrev:Usch då.. Gick det bra med bebisen???
Det finns ju sådana där handtag som man kan sätta upp i duschen. Som brukar finnas för handikappade lite varstans. HABO har dem fortfarande, billigt. Jag vet inte var de finns där du bor men det borde man kunna ringa till HABO och fråga.. Då kan hon ju hålla i sig när hon ska spola håret och blunda i duschen..
Attans typiskt att hon skulle stå där när det blev jordbävning också... [B)]
Efter detta fick jag en funderare faktiskt om det är värt det, denna gången höll det men nästa gång vart är vi på väg igentligen kan man undra??:(maria_ skrev:Kan ni sluta skriva såhär?! Jag har ju karen hos min mamma... Vilken värdelös hobby det här är! Fasiken om något har gått sönder. :(
Kensa skrev:jodå, han kom 5 dagar senare. fullt frisk. fast ibland undrar jag.
nu när han närmar sig 3 år så börjar han mopsa till sig och säga emot sina paranteser. kan inte stå rätt till däruppe. :p
kanske för att den var över på 1 timme från det att den satte igång tills
han låg och försökte amma på henne......
Ja Förhoppningsvis!![:o]miluhe skrev:epicentrum var inte så långt från Skurup, vi kan vänta oss efterskalv sa de på radion. Sen förhoppningsvis dröjer det ca 100 nya år till nästa gång:).
YES!!!!Hade jag också skriket om det hade varit fallet och det är ingen ironi ifrån min sida om många andra Skåningar det kan du skapa en jordbävning på.Narii skrev:YES! Skåne verkar äntligen separera sig från Sverige!
Hehe, liiite ironi i d där inlägget..
Patrik Steen skrev:YES!!!!Hade jag också skriket om det hade varit fallet och det är ingen ironi ifrån min sida om många andra Skåningar det kan du skapa en jordbävning på.
Ja vi tycker nog detsamma här nere fast tvärtom kan man säga:DNarii skrev:D va ju bara liiite ironi från min sida =) Ja blir gärna av me den skånska dialekten ^^
Kan du vara vänlig att inte skriva i denna tråden mer,du var mig en märklig 08-Fjolla som inte förstår ren Svenska så var vänlig inte skriv mer här tack.Narii skrev:Skåningar förstår bara skånska. Alla andra behöver textning. N-ländska o gbg'ska är ok. Men skånska är blää. Sthlmska är den enda tydliga och klara svenskan..
Nåja nu blev d mkt ot i den här tråden ^^
Håll dig till ämnet.Narii skrev:Kanske d. Men vi säger inte Mjåääöölk de stavas mjölk alltså säger man mjölk. Man svänger inte till de o kastar inte in varenda bokstav som man kan hitta i alfabetet.
Det var som Kjell sade svartbygge..För torr Glasyr dem skulle blandat mer vatten i så hade det hållt:DJojjeN skrev:men måste säga det var en fruktansvärd katastrof med huset som rasade, hoppas ingen skadades?? :p :D
sting skrev:Tänk om man blivit av med dem torra, hårda, små och helt misslyckade Blekingekroppkakorna! :) Men nu får väl folk fortsätta att smaka dem och hålla på o kräkas.. Stackare! De inser aldrig att de inte smakat riktiga!
nina82 skrev:haha.. :d:d
[size=1](översätter för er andra)[/size]
finns väl ingen skeåning (skåning) som äutår (äter) spiddekauga (spettkaka) hellår (heller) :p:p
vi lever på alla utomskånska turister som tvunget ska ha våra äckliga spiddekagor ;):d
skyll er själva om ni köper dom :p
Nina82 skrev:
Vi lever på alla utomskånska turister som tvunget ska ha våra äckliga spiddekagor ;):D
Skyll er skälva om ni köper dom :p
JojjeN skrev:Inte här iallafall. [:o]
Men det är nog bra att vi går on topic igen, så inte stene går bärsärk. ;)