Jordätare

#1 - 22 augusti 2007 07:22
Någon som vet vilken som är den "bästa" fodertypen för jordätare? Har ett par orange-head och undrar hur de utfodras bäst eftersom de silar sanden i jakt på mat.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 22 augusti 2007 07:37
Info i Zoopets artbeskrivning.

Allätare. Äter i akvarium levande- och frysfoder, men även torrfoder. Fodret skall inte vara i för stora bitar.
#3 - 22 augusti 2007 08:15
Tänkte om någon hade lite mer personlig erfarenhet, artbeskrivningen var det första jag läste. Funderade på om ciklid pellets fungerar, om de föredrar något över det andra etc...
#4 - 22 augusti 2007 08:26
som Kjell skriver så är de allätare, det mesta fungerar.
Jag hade för nått år sedan VF Geophagus kommer dock inte ihåg vilken art men men.
Jag gav dem lite mindre pellets om jag inte mins fel och lite annat ibland.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 22 augusti 2007 08:48
havre skrev:
Tänkte om någon hade lite mer personlig erfarenhet, artbeskrivningen var det första jag läste. Funderade på om ciklid pellets fungerar, om de föredrar något över det andra etc...

Det beror ju på vilken typ av ciklider som pelletsen är gjord för. Pellets för herbivora ciklider är väl inte så bra, däremot funkar de för carnivora och omnivora
#6 - 22 augusti 2007 09:27
Det beror ju på vilken typ av ciklider som pelletsen är gjord för. Pellets för herbivora ciklider är väl inte så bra, däremot funkar de för carnivora och omnivora

Tack för de matnyttiga tipsen! Jag är ny när det gäller ciklider och det är precis sådana misstag som du nämner ovan jag vill undvika.

Annons