Skojig läsning! På sätt och vis.
Har själv en erfarenhet av Telia som inte direkt genomsyrades av seriositet. Det var för ett par år sedan när föreningen där jag bor byggt ett bredbandsnät som sedan skulle bli uppkopplat av Telia.
Avtalen med Telia var skrivna för länge sen och det var dags för dagen D då man skulle bli uppkopplad, jag var förberedd med nätverkskort och inställningar och visste exakt vilken dag våran förening hade access.
Den första dagen man i praktiken kunde koppla upp sig var ungefär 2 månader efter utlovad tid, en försening helt enkelt, det räknar man med i de här sammanhangen, speciellt om det gäller Telia.
Första kvartalet gick och första räkningen dimper ner med följande fel, engångsavgift 1000 kr ingen motivering , och fakturerad abonemangsavgift som började 2 månader innan det gick att koppla upp sig. Två saker som inte hörde dit ?
Så jag ringer upp och frågar till att börja med om den här engångsavgiften, han svarar bara snabbt skickar en ny räkning , men det var en grej till säger jag och berättar om det här med uppkopplingen och dom två felaktigt fakturerade månaderna, snabbt svarar han jag fixar det med! .
Ehh jaha, tänker jag så bra då, men jag frågar: ok det har rättat till sig för mig men hur gör ni med alla andra som säkert fått samma felaktigheter? Han svarar : Jaja , nu har vi rett ut det här, det måste väl vara bra så,! med en lite arg förolämpad ton.
Det här är en riktigt stor förening , så det handlar om många fakturor och jag kan tänka mig att många bara betalar utan att förstå vad det handlar om.
Mitt förtroende för Telia är = 0 , jag anser att dom kör den här nya stilen som går att skönja på olika håll, kanske i ännu högre grad när det gäller elen, det vill säga att dom begår fel och rättar till endast om kunden är medveten och begär det.
Felaktiga tel och el räkningar är ju numer ett begrepp.
I och med att Telia bedrivs som ett näringsidkande företag och inte som förut ett statligt bolag som ser till att infrastrukturen fungerar i landet, så borde dom börja syssla med nåt som påminner om att skaffa sig anseende och kundkontakt , dom kanske inte alltid kommer att ha fördelen av att äga telenätet, vem vill då veta av dom?
I det här fallet när det gäller Telia har privatiseringen varit katastrofal, ett fåtal chefer som fått glassiga jobb är dom enda som gagnats, i övrigt så blir vi svenska folket bara blåsta på en resurs som en gång tillhörde folket.
Huh! så fick man skriva av sig lite. [;)]
Mvh Jari