Är det lekbeteende? Mitt första Malawi kar så jag har inte så bra koll på allt.
Har sett att dom "jagar" runt varandra i cirklar också.
Everhate skrev:Det tråkiga är att dom blir alltid avbrutna av dom större fiskarna :( men jag håller tummarna :)
Banderad skrev:De lär nog hitta något tillfälle under natten eller så när de inte blir avbrutna. De kan dessutom hålla på med skakningar och uppvaktningar ganska länge innan det resulterar i lek. Men att det har kommit igång visar på att fiskarna är könsmogna och förmodligen kommer att komma igång relativt snart. Hur stort är karet och vilket sällskap har de? Johannin är ju inte känd som någon försiktig ciklid som blir hunsad i första taget direkt.
/Jocke
hannesc skrev:jo det gör det säkert men jag e ju såndär "inte blanda fiskar från olika sjöar/världsdelar"-kille :P haha! de är ju tanganyika för helvette!!! haha!! utvisning o sidbyte!
hannesc skrev:haha! gytt. mitt nästa blir tanganyika o jag o gonzo här på zoopet slåss lite om att lägga vantarna på DMs alla prinsessor här framöver..
Everhate skrev:karet ligger på 375 liter. sällskapet e en himla mix... där går Golden, zebror.. några prinsesor av burundi sen misstänker jag att det är 2st metriaclima callainos (bright blue zebra) har fått dom 2 så jag e inte helt 100 på dom.