Johanni som skakar?

#1 - 15 maj 2010 06:24
Är det lekbeteende? Mitt första Malawi kar så jag har inte så bra koll på allt.
Har sett att dom "jagar" runt varandra i cirklar också.
#2 - 15 maj 2010 07:44
Japp, det är ett lekbeteende :)
#3 - 15 maj 2010 08:59
:djo då ni kommer nog bli föräldrar:d
#4 - 15 maj 2010 09:20
Det tråkiga är att dom blir alltid avbrutna av dom större fiskarna :( men jag håller tummarna :)
#5 - 16 maj 2010 15:05
Har du inga andra kar du kan flytta över dom största fiskarna? :)
#6 - 16 maj 2010 15:07
pontulf skrev:
Har du inga andra kar du kan flytta över dom största fiskarna? :)

nä jag har ju inte det :( och min sambo vill inte ha fler här hemma heller
#7 - 16 maj 2010 18:12
Mina palletter gör likadant, har hållt på i flera veckor med det, men fortfarande inte sett till några yngel:( Tror tyvärr att mina andra fiskar fått middag.
#8 - 17 maj 2010 18:05
Everhate skrev:
Det tråkiga är att dom blir alltid avbrutna av dom större fiskarna :( men jag håller tummarna :)

De lär nog hitta något tillfälle under natten eller så när de inte blir avbrutna. De kan dessutom hålla på med skakningar och uppvaktningar ganska länge innan det resulterar i lek. Men att det har kommit igång visar på att fiskarna är könsmogna och förmodligen kommer att komma igång relativt snart. Hur stort är karet och vilket sällskap har de? Johannin är ju inte känd som någon försiktig ciklid som blir hunsad i första taget direkt.

/Jocke
#9 - 18 maj 2010 06:57
Banderad skrev:
De lär nog hitta något tillfälle under natten eller så när de inte blir avbrutna. De kan dessutom hålla på med skakningar och uppvaktningar ganska länge innan det resulterar i lek. Men att det har kommit igång visar på att fiskarna är könsmogna och förmodligen kommer att komma igång relativt snart. Hur stort är karet och vilket sällskap har de? Johannin är ju inte känd som någon försiktig ciklid som blir hunsad i första taget direkt.

/Jocke

karet ligger på 375 liter. sällskapet e en himla mix... där går Golden, zebror.. några prinsesor av burundi sen misstänker jag att det är 2st metriaclima callainos (bright blue zebra) har fått dom 2 så jag e inte helt 100 på dom.
#10 - 18 maj 2010 10:17
Prinssessor i malawi kar??
#11 - 18 maj 2010 10:28
hannesc skrev:
Prinssessor i malawi kar??

Funkar hur bra som helst :)
#12 - 18 maj 2010 10:30
jo det gör det säkert men jag e ju såndär "inte blanda fiskar från olika sjöar/världsdelar"-kille :P haha! de är ju tanganyika för helvette!!! haha!! utvisning o sidbyte!
#13 - 18 maj 2010 10:38
hannesc skrev:
jo det gör det säkert men jag e ju såndär "inte blanda fiskar från olika sjöar/världsdelar"-kille :P haha! de är ju tanganyika för helvette!!! haha!! utvisning o sidbyte!

haha.. det gäller att våga :P
ska tillägga att jag övervägde d länge innan jag köpte dom
*sitter 2 min i utvisningsbåset*

I did my time :P
#14 - 18 maj 2010 10:44
haha! gytt. mitt nästa blir tanganyika o jag o gonzo här på zoopet slåss lite om att lägga vantarna på DMs alla prinsessor här framöver..
#15 - 18 maj 2010 10:51
hannesc skrev:
haha! gytt. mitt nästa blir tanganyika o jag o gonzo här på zoopet slåss lite om att lägga vantarna på DMs alla prinsessor här framöver..

nice! själv har man lite planer framöver (när man flyttar till hus) så länge tanten ger med sig att vi ska ha källare i huset :)
hur det än är så e d ändå dom som bestämmer i slutändan ju av nån konstig anledning :p

men det dröjer väl nåt år
#16 - 18 maj 2010 20:28
Everhate skrev:
karet ligger på 375 liter. sällskapet e en himla mix... där går Golden, zebror.. några prinsesor av burundi sen misstänker jag att det är 2st metriaclima callainos (bright blue zebra) har fått dom 2 så jag e inte helt 100 på dom.

I det sällskapet blir det säkert lek framöver.

/Jocke
#17 - 20 maj 2010 06:47
nu e det nog zebra honan som e på tjocken.. va nere å rätta till en sten i karet precis.. upp kommer zebran å biter mig i fingert å nu när jag sitter å tittar där så jagar hon bort ALLT som kommer i sin väg :)

Annons