Jippie!!!!!

#1 - 4 februari 2008 17:16
För första gången ever har jag fått se en massa Guppysar födas. Nu vet jag hur det ser ut :D

Ville bara berätta!!!

:D
#2 - 4 februari 2008 17:53
Grattis. :)
#3 - 5 februari 2008 09:29
LadyM skrev:
För första gången ever har jag fått se en massa Guppysar födas. Nu vet jag hur det ser ut :D

Ville bara berätta!!!

:D

Kul, det är inte ofta man är där när det sker! Och första gången är alltid lite speciell.....
#4 - 7 februari 2008 17:07
Grattis!

Jag har precis fått guppyyngel men fick tyvärr inte se när det hände.
#5 - 7 februari 2008 21:01
mm första gången var väldigt intressant att se dom komma, det går så snabbt.

Men de gillar ju gömma sig för att vara i fred när det ska komma några småttingar.
#6 - 7 februari 2008 21:32
Ännu roligare är det att se vad för färger de får, sedan. :)
#7 - 8 februari 2008 05:40
elinj skrev:
mm första gången var väldigt intressant att se dom komma, det går så snabbt.

Men de gillar ju gömma sig för att vara i fred när det ska komma några småttingar.

Nu är det så att något är nog väldigt konstigt med mina fiskar. 1. Hon gömde sig inte särskilt mycket när hon fick dem. 2. Ynglena simmar uppe vid ytan och ja lite överallt i akvariet. Men de gömmer sig inte. 3. Det allra märkligaste, De andra invånarna i akvariet låter ynglena vara.
#8 - 8 februari 2008 07:19
LadyM skrev:
Nu är det så att något är nog väldigt konstigt med mina fiskar. 1. Hon gömde sig inte särskilt mycket när hon fick dem. 2. Ynglena simmar uppe vid ytan och ja lite överallt i akvariet. Men de gömmer sig inte. 3. Det allra märkligaste, De andra invånarna i akvariet låter ynglena vara.

Det där är individuellt, jag har sett vissa levandefödare simma omkring ock "sprätta" ur sig yngel lite överallt. Andra gömmer sig. Att ynglen inte gömmer sig beror nog på att de inte upplever sig vara hotade (släpp i en elak fisk som jagar dem och de kommer försöka gömma sig, tro mig!).:)
#9 - 8 februari 2008 14:58
mm sen vänjer sig de andra fiskarna att det kan faktist finnas små fiskar, yngel.

sen kan det väl bero på att de kanske vet att de har nära att gömma sig, för såna är mina att simmar öppet sen när någon stor fisk som verkar farlig simmar din i mina stora, tjocka ``buskar´´ där de stora kan simma in i.
#10 - 8 februari 2008 21:46
elinj skrev:
mm sen vänjer sig de andra fiskarna att det kan faktist finnas små fiskar, yngel.

sen kan det väl bero på att de kanske vet att de har nära att gömma sig, för såna är mina att simmar öppet sen när någon stor fisk som verkar farlig simmar din i mina stora, tjocka ``buskar´´ där de stora kan simma in i.

Naturligtvis kan de göra så också.....;) ibland kan de första guppyynglen bli uppätna, men sedan när man får några som överlever så verkar föräldrarna tappa smaken för yngel så att följande kullar får vara ifred. Men det beror i slutändan oftast på viken typ av gömställen som finns om det blir några yngel som klarar sig.[:o]
#11 - 9 februari 2008 11:21
jo det har du rätt i, mina har alltid blivit uppätna men det finns alltid ca 7 eller fler kvar, och mest endlers guppyn klarar sig bäst om man pratar om guppy sorter

Annons