JBL Filterstart

#1 - 13 november 2006 12:24
Hej!

Vet inte om det är jag som är trött i huvudet, men ska man ha i hela flaskan av JBL Filterstart el har det med strl på akvariet o göra:confused:
Står att det är för 3 L filtervolym.
Som sagt kanske är jag som är en aning trött... men vore tacksam för svar!
#2 - 16 november 2006 18:31
Jessi77 skrev:
Hej!

Vet inte om det är jag som är trött i huvudet, men ska man ha i hela flaskan av JBL Filterstart el har det med strl på akvariet o göra:confused:

Står att det är för 3 L filtervolym.

Som sagt kanske är jag som är en aning trött... men vore tacksam för svar!

Slå i hela flaskan,kan aldrig få för mycket av dessa krummelurer vid ett nystartat akvarium.
#3 - 16 november 2006 19:45
Ja 10ml räcker inte långt.
#4 - 17 november 2006 08:28
Man tackar för svaren :D
#5 - 25 mars 2007 12:56
Ska man slå de i akvariumet eller i/på sina makaroner?
#6 - 25 mars 2007 18:53
spelar ingen roll igentligen
enligt min mening kan du skippa flaskan totalt bara du inte häver i massa fisk direk
#7 - 26 mars 2007 20:29
Visst kan man hoppa över både det ena och det andra. Man tillsätter inte bakterier för att det behövs utan för att det underlättar och ger slarvmarginaler.

Jag har dock mycket god erfarenhet av just JBL filterstart, men då i kombination med JBL denitrols tiodagarskur. 500 liter med 60 mbunas från dag 1 och noll i nitrit hela tiden.

Enligt JBL skall produkten stoppas in i filtret, antingen smetas in i filtermaterial innan start eller sprutas in i insuget.
MVH
Magnus
#8 - 26 mars 2007 21:57
Tusen tack ,, jag har haft mina makaroner i kallt vatten efter n lång vitapricken kur så jag tänkte de kunde vara fint med lite bakterier till makaronerna sen när man kickar igång de..

Annons