OK, har just insett att jag hatar browsers.[:(!]
Jag har kört Firefox i två år nu, från början var det en snabb, stabil, browser som inte försökte göra allting, bara surfa nätet väldigt bra. Den spöade lätt stora klumpiga långsamma Internet Explorer.
För varje version sen har Firefox blivit större och klumpigare och långsammare och buggigare, och fått fler och fler dumma finesser. Det kulminerade med den idiotiska Adress-baren i version 3, men det gick att fixa. Värre är att sen jag installerade version 3 har Firefox kraschat regelbundet, nån gång i veckan så där.
Så idag, när jag sitter och surfar, försvinner "Back" knappen. Den gråas bort. Mina bookmarks är också borta. Vad har hänt? Jag söker på nätet, hittar hundratals rapporter om den här buggen, men inte ett enda svar.
Provar att ominstallera Firefox. Hjälper inte. Avinstallerar Firefox.
I avsky laddar jag ner Google Chrome. Dåligt interface, med options som gör att det känns som adware - vill jag "lämna kraschinformation och surfstatistik"? Nej, gärna kraschinformation men inte ge er gratisinformation om mina surfvanor - men jag kan inte bara välja det. Titta, det ligger reklam-entries i Bookmark-baren, kan man ta bort dem? Ja, men bara om man tar bort alla bookmarks. Surfar in på Zoopet, sidan går inte läsa. Går till Mozilla.org för att ladda ner Firefox igen, Chrome klarar det inte. Avinstallerar Chrome i avsky - varför släpper de ett program som inte över huvud taget fungerar?
Använder sega gamla Internet Explorer för att ladda ner Firefox igen, och installera. Startar Firefox. Mina bookmarks är fortfarande borta, liksom Back knappen. Försöker hitta Firefox Bookmarks, men inser att Firefox sprider filer över hela hårddisken som konfetti, och jag har ingen aning om var den gömt bookmarks.
Gör en rollback i System Restore. Firefox funkade ju i morse. Ja, men rollbacken hjälper inte, Firefox saknar fortfarande bookmarks och Back-knapp.
Jävla skit.
Nu skall jag testa att göra en lång rollback, flera dagar tillbaks, få se om det hjälper. Annars får jag för hand leta reda på bookmarks, rädda dem, och radera varje spår av Firefox innan jag ominstallerar.
Jävla SKIT! [:-5]