<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Jag använder det akvariet till odling av Översvärdsguppy och de är väldigt bra på att yngla av sig och de äter inte upp sina yngel heller. Så det är ganska jätte mycket fisk i det akvariet.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Kul att du kan bekräfta mina erfarenheter. Även jag har yngelburkar som inte får vattenbyten så ofta och som är överbefolkade och där växer min javamossa bra. Dom får inte så mycket ljus så mossan får ett väldigt roligt utseende: Långa spikraka mosstrådar som är riktade mot ljuset =)
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Förresten så måste det ju vara väldigt bra att ha javamossa i ett akvarium med mycket fisk eftersom de tar upp nitrat och fosfat, eller är jag helt ute och cyklar
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Nej du är inte ute och cyklar. Det stämmer bra!
Det kanske ska tilläggas, även om det är självklart, att en stor klump javamossa inte garanterar ett nitrat- och fosfat-fritt vatten. Klarar klumpen inte av ta bort lika mycket nitrat och fosfat som fiskar/mat/bakterier producerar kommer dessa värden naturligtvis att stiga.