Javamossa?

#1 - 14 augusti 2004 08:11
Hejsan,

Det verkar vara svårt att få tag i javamossa i zooaffärerna idag, åtminstonde de som jag har varit och frågat i.

Är det någon som vet vart jag kan få tag på lite i närheten av Järvsö?

/PeterS
#2 - 15 augusti 2004 09:38
Besök AkvarieGuiden och läs annonserna i deras Prylmarknad. Kanske det finns nåt där.
#3 - 15 augusti 2004 09:51
Ett annat sätt är att söka i annonsbörsen, finns javamossa till salu, dessutom till ett billigare pris.

Guy
#4 - 15 augusti 2004 11:28
Hasse ville nog bara göra reklam för sin annons där..
#5 - 15 augusti 2004 12:36
Nädu Torstensson, jag ville bara hjälpa en sökare att hitta rätt. Eftersom jag inte kunde sätta in två olika annonser på Zoopets annonsbörs fanns ju inget annat sätt. Javamossa är inte enkelt att hitta om man inte har föreningskontakter. Jag har ingen odling av mossa för att tjäna pengar, jag städade akvariet häromdan och fick en bunt över. Alternativet hade varit att slänga den.

Ursäkta så hemskt mycket om någon tog anstöt av mitt inlägg. Trodde det var ok att hjälpa en akvarist i nöd, men ack så fel jag hade där då.

/Hasse
#6 - 15 augusti 2004 21:39
Tackar så mycket för tipsen.

Det är alltså inte bara här i trakten som det är svårt att få tag på i butik.

Jag får ta tag i det när jag kommer hem i slutet på veckan, lite tråkigt om jag beställer och sedan blir det liggande i ett brev 1 vecka.

Någon som vet varför det har blivit så 'sällsynt' i affär?

Jag har för mig att när jag hade akvarium tidigare för si så där 15 år sedan så fanns det överallt att köpa.

MvH
/PeterS
#7 - 15 augusti 2004 23:03

nja, vet inte.. tycker fortfarande att jag ser javamossa i affärerna ofta. nästan den vanligaste växten man ser..
#8 - 16 augusti 2004 13:17
Av dom tre som jag varit på (Ljusdal, Mobackes i Bollnäs och en i Gävle) så har jag inte sett någon Javamossa, inte speciellt många men...

I Bollnäs och Ljusdal så säger dom att dom har beställt vid flera tillfällen men inte får något ifrån leverantören.

Annons