Stew skrev:Jag är löjligt nojjig vad det gäller ytterfilter. Vill bara ha det bästa. Om något pajjar så finns det risk att allt vatten pumpas ut på golvet. Det är ju trots allt den enda delen runt akvariet som tar vattnet på en tur utanför karet...
Satsa på säker kvalitet säger jag, så minimerar man risken för olyckor.
Kensa skrev:tål att tänkas på.
kanske man ska titta mer på innerfilter / cirkpumpar......?
Stew skrev:Absolut! Mer pengar per volymenhet också!
En cirkpump är bara en cirkpump. Normalt pumpar den runt vattten. Gör den inte det så är inte det hela världen. I värsta fall dör fiskarna utav att det inte kommer ner något syre. Men värre än så blir det ju inte..!
Stew skrev:Mm. Jag kör alltid minst två powerheads i varje kar..! Redundans är bra :)
ansjo skrev:Vill du ha de riktigt låga priserna så bör man ta kontakt med återförsäljarna av dessa varor, men det är nästan ett tvång att ha en firma registrerad och gå genom denna vid alla kontakter.
Sedan är det frakt och moms på varorna med som man får ta med i priset, tullkostnader vet jag inte om det också tillkommer ytterligare.
åheim skrev:Hmm.. gör inte eheim de flesta av sina ytterfilter i Kina eller iallafall Asien!?
foxmeister skrev:jag skulle köpt ett eller flera. man kan alltid prova. så länge inte det känns "för billigt" så hade jag köpt det:P
tänk om du hittar ett Eheimitoso och det kostar 200kr där och i sverige 3799kr?
köper du det inte då?
Låter bra, försök fixa lite bilder med.Kensa skrev:Keep you posted.....
TurboAnimal skrev:Låter bra, försök fixa lite bilder med.
nelly.trott skrev:Sissta bilden WOW snacka om High Quality av finish ! SNYGG !!!!!!
Stew skrev:Jag är löjligt nojjig vad det gäller ytterfilter. Vill bara ha det bästa. Om något pajjar så finns det risk att allt vatten pumpas ut på golvet. Det är ju trots allt den enda delen runt akvariet som tar vattnet på en tur utanför karet...
Satsa på säker kvalitet säger jag, så minimerar man risken för olyckor.
Kensa skrev:SÅDÄRJA !
Nu har man kommit hem efter trippen till Kina.
Jag kommer förhoppningsvis under dagen kunna ladda upp diverse bilder från en akvariereaffär + något som skulle kunna beskrivas som en källarfirma för guldfiskar....
Det blev lite inköp....om det är bra grejer eller om det är pengar i sjön (akvariet...?) det får framtiden utvisa.
Jag kan redan här redovisa en del priser som fick mig att höja på ögonen.
Priser på fisk i akvarieaffär i Kina (Peking).
Discus odlad: 30 kr / st
Discus VF: mellan 4-9000 kr / st, förklarades med häftiga tullar.....
Skalar svarta odlade: 35 kr / st
Svärdbärare röda: 6-8 kr / st, beroende på storlek
Tigerbarber: 0,35 kr st !!!!!
Slöjstjärt, groteskt sönderavlad: 40 kr / st.
Slöjsjärt, fin, inte sönderavlad: 12 kr / st.
Papegojciklid liten: 10 kr / st
Papegojciklid stor: 35 kr / st
Mer info under dagen.
matlo skrev:vad jag har fattat det som så har du köpt? om du säljer som det står där så köper jag direkt!
maila mig [EMAIL="ojjahbg@hotmail.com"]ojjahbg@hotmail.com[/EMAIL] så kan vi prata mera.
Patrik_växjö skrev:Kinaprylarna är väl så billiga eftersom arbetarna inte får nån lön.... :rolleyes: