<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
I mitt akvarium kan jag tro att det är så där 100-120 liter vatten, två 18 watts lysrör (Triton och Grolux) samt att jag har pluppat ner lerkulor och göder med Master Grow. Vill ha mer fjutt på växterna och då kanske lite CO2 skulle kunna passa tänkte jag.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Låter som en bra idé!
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Har läst massa i olika forum om jästmetoden och PET-flaskor, det verkar ju bra tycker en del (dom flesta) och andra tycker att det inte är bra. Jag är emellertid sugen att prova men är lite feg, ska jag våga eller äventyrar jag fiskarna? Runt 100 liter vatten är väl inte så mycket om man börjar labba lite, tänkte på om pH drar iväg och så.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Vill du vara på den säkra sidan så skaffar du ett "Koldioxid permanent test" för ca 100:-. En liten kupa som ändrar färg beroende på pH/koldioxidhalt.
Var inne på Akvarielagrets webbbutik och fick se en enkel och billig (i inköp i alla fall) CO2 grej som jag blev nyfiken på.
Akvarielagrets webbutik Produkter / Gödning /
BIOPLAST Nutriflex CO2-system. BIOPLAST Nutriflex CO2-system för mindre akvarium, Behållare+20 tabletter
Pris: 185,00 kr inkl. moms
Någon som har erfarenhet av denna och om den är bättre än PET-flaske modellen med jäst?
Tja. Att vara beroende av specialtabletter från Bioplast låter inte helt lockande.
Att välja följande ..
PET-flaska, 4:-
Socker, 10 öre
Vinjäst, 15:-
Silikonslang, 15:-
.. blir lite billigare och om du inte är nöjd med resultatet så har du inte slängt 200 pix i sjön.