Japansk zebra finns sån?

#1 - 18 juni 2008 19:37
Finns det någon fisk som heter japansk zebra? Det är någon som har svarat på min annons om mina fiskar och ville byta mot en sådan men jag har aldrig hört talats om det namnet.
Någon annan som vet?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 18 juni 2008 19:40
Jag har aldrig hört talas om någon sådan
#3 - 18 juni 2008 19:41
Googlade precis på det men hittade ingenting. Så det är nog vanlig Zebraciklid.
#4 - 18 juni 2008 19:44
Kanske ett handelsnamn på en randig papegojciklid (mer eller mindre en missbildad barred midas förmodligen), de är väl skapade där borta i öst?
#5 - 18 juni 2008 19:44
Jag håller på att försöka få bort mina zebror och har lagt ut annons på både blocket och eniro och den här personen svarade.
Hon skrev att den är ovanlig och hennes pappa hade köpt den för 5 år sedan för 5 tusen. Lite tveksam om ja ska tro på det.. Personen låter inte gammal heller..
#6 - 18 juni 2008 19:47
Lottie350 skrev:
Jag håller på att försöka få bort mina zebror och har lagt ut annons på både blocket och eniro och den här personen svarade.

Hon skrev att den är ovanlig och hennes pappa hade köpt den för 5 år sedan för 5 tusen. Lite tveksam om ja ska tro på det.. Personen låter inte gammal heller..

Be henne maila foton på den och jämför själv. Tänk bara på att inte lägga bilder här som inte du själv har fotat om du inte har hennes tillstånd vill säga.
#7 - 18 juni 2008 19:51
Jag frågade om hon hade något foto och hon hade inte det och ingen kamera.Så ja är lite tveksam på människan
#8 - 18 juni 2008 19:56
Lottie350 skrev:
Jag frågade om hon hade något foto och hon hade inte det och ingen kamera.Så ja är lite tveksam på människan

Jag hade nog sagt att vill hon ha fiskarna får hon köpa dom och att du inte tar några fiskar i utbyte. Vad ska du med hennes 5årige låtsasfisk till [:o] :)
#9 - 18 juni 2008 20:02
Jo jag skrev nyss att ville hon ha dom fick hon köpa dom :)

Annons