Har som bekant precis flyttat till en liten håla och var precis inne i den lokala pizzerian för att äta lite mat. Såg till min stora förtjusning att de hade två akvarier inne i lokalen och tog mig en närmare titt... Grymt besviken kan jag konstatera följande:
Karen är på ca 50 liter styck.
Kar #1 innehåller 6 slöjstjärtar och 2 ancistrus
Kar #2 innehåller 2 siamesiska alägätare, 2 praktbotior och 2 platy
Jag frågade en i butiken om de var de själva som skötte akvarierna eller det var någon annan som gjorde det... De svarade att det var de själva som skötte dem. Jag sa att det var trevligt med akvarier på pizzerian men upplyste dem dessutom om hur man bör hålla dessa fiskar som de hade. De sade att "Vi vill gärna att våra gäster ska trivas här, så vi har fiskarna därför". Jag blev lite irriterad och sade att "Men är det inte viktigt att fiskarna trivs då?" Då sa de bara att "Ursäkta, vi har mycket att göra, vi får pratas vid en annan gång" och så gick de... grr.. Måttligt irriterad blev jag.
Gick och betalade och sa att de skulle få höra får 'djurskyddsnämden' snart. Det var säkert korkat gjort och säkert inte legalt.. men jag blev så irriterad. Jag vet fan ingenting om nån djurskyddsnämd, och jag vet inet hur man ska beté sig i en sån här situation. När de vägrar lyssna på vad man har att säga. Det jag kan leva på sålänge är iaf hur deras leende försvann när jag sa det... dock blir det ju inte bättre för fiskarna. Det är jag säker på.
Så vad tycker ni? Många har säkert råkat ut för samma sak tidigare. Det är fruktansvärt frustrerande. Om de bara kunde hålla typ guppy ist? Det är ju skitfina fiskar.. men nej.. slöjstjärnar ska det va! [:(!]
Bleh..