Jaha...

#1 - 22 augusti 2009 20:13
Erik posar. En bild säger mer än tusen ord va:
#2 - 22 augusti 2009 20:16
fyyyyy......
hände det idag :(
#3 - 22 augusti 2009 20:22
Vad hemskt!
Vet du vad som orsakade det?
Inget kul läge. :(
#4 - 22 augusti 2009 20:28
Johanski skrev:
Erik posar. En bild säger mer än tusen ord va:

va hände???ser mindre kul ut.:mad:
#5 - 22 augusti 2009 20:28
fy f*n! Så jäkla trist! Det karet som hade som var på väg att bli så riktigt bra....
#6 - 22 augusti 2009 20:30
shiiit neeeeej
å fan. saknar ord.
lider med dig...
#7 - 22 augusti 2009 20:37
Så ledsamt.:(
#8 - 22 augusti 2009 21:00
Pumparna stod igång när jag kom hem, lät inte kul. Har rengjort alla pumpar och lagt ner i förrådet, vet ej om dem funkar längre men tycker inte dem borde gått sönder.

Har iaf fått ut karet nu, sopat ihop allt grus i en hög i mitten av rummet. Tur i oturen är att det inte nådde vardagsrummet där mitt 540L står. Ja, vi får väl se vad som händer framöver.

Jävla skit
#9 - 22 augusti 2009 21:02
stackare inte alls bra, blir mycket o städa.
Händer inte detta lite väl ofta här på zoopet?
#10 - 22 augusti 2009 21:12
ok nu förstog jag varför du avslutade projektet.
Gud vad jobbigt! alltså detta går ju inte att sätta ord på.
#11 - 22 augusti 2009 21:18
Verkligen tråkigt det här, tycker ibland att det knakar i 600 litaren den är lodad men vi har bara brädgolv så vem vet vad som kan hända[:-117][:-82]
#12 - 22 augusti 2009 21:22
Allas akvaristers mardröm
Lider med dig, har själv råkat ut för det så jag vet vad du går igenom.
Hänt är hänt, går inte att göra så mycket åt, hoppas du kommer igen.
#13 - 22 augusti 2009 22:21
Vad hände och hur gick det med lägenheten? Lider med dig....
#14 - 22 augusti 2009 22:30
ansjo skrev:
Vad hände och hur gick det med lägenheten? Lider med dig....

Allt vatten gick ur på ett par sekunder tydligen. Såhär gick det till:

Jag var på jobbet och fick ett samtal från lulebos jour som sa att ett akvarium i min lägenhet hade gått sönder. De hade varit inne i lägenheten och tittat, och redan då (Någon timma före bilden är tagen) så var det relativt torrt på golvet. Dvs inget plask när man kom in i lägenheten, så vattnet måste gått RAKT genom golvet. Dvs. vardagsrummet där jag har mitt 540 och egentligen alla mina värdesaker klarade sig helt. Hallen och sovrummet där jag har 960t var blött.

Jag hade alltså enorm tur i oturen, då det verkar ha gått så snabbt genom golvet att det inte spred sig igenom hela lägenheten.

Tack ska ni ha allihopa. Lovar att återkomma med ett nytt 960 förhoppningsvis i år :)
#15 - 22 augusti 2009 22:36
Fy fan vad trist! Hoppas försökringen täcker det och att du är "up and running" snart igen! Lider med dig och blir väldigt nervös över mitt nya 720liters nu...!
#16 - 22 augusti 2009 22:47
Detta är vad som fick mig att uppgradera min försäkring till den dyrare :( Lycka till!
#17 - 22 augusti 2009 23:01
Snap3 skrev:
Detta är vad som fick mig att uppgradera min försäkring till den dyrare :( Lycka till!

Ja, jag har också uppgraderat min hemförsäkring, så jag hoppas att allt löser sig.
#18 - 22 augusti 2009 23:37
Jaha då har man hjälpt Johan å städa upp hela kvällen, lite "lustigt" att man mobbat johan, : du har väl lodat ordentligt:D när han lodat in karet i säkert en veckas tid å lodat å lodat så det ska vara jäklarnst på millimetern överallt å så ändå kraschar det...
#19 - 23 augusti 2009 06:18
Fy fan va trist:(:(

Vad tror du var orsaken?
#20 - 23 augusti 2009 06:30
Vad var det under det rummet?Var tog vattnet vägen?
#21 - 23 augusti 2009 06:38
Jätte tråkigt verkligen
#22 - 23 augusti 2009 07:53
Rhapsody skrev:
Jaha då har man hjälpt Johan å städa upp hela kvällen, lite "lustigt" att man mobbat johan, : du har väl lodat ordentligt:D när han lodat in karet i säkert en veckas tid å lodat å lodat så det ska vara jäklarnst på millimetern överallt å så ändå kraschar det...

Jo jag läste denna lodar terror i hans tråd och hakade glatt på med en skämtsam ton. och så händer detta, man får faktiskt dåligt samvete.
#23 - 23 augusti 2009 07:53
Fiskarna hade inte hunnit flytta in ännu?
Hoppas verkligen inte det. Tillräckligt tragiskt ändå!
Håller tummarna för att du snart är igång igen...
#24 - 23 augusti 2009 09:01
Jag är fortfarande i chocktillstånd... Kan inte se vart det gick snett. Tror vi aldrig varit så noga med att ställa in ett kar. Känns inte alls kul det här... Beklagar Johan, bara ringa om du behöver nå mer hjälp.
#25 - 23 augusti 2009 09:21
Gud vad hemskt! Usch man får ju mardrömmar bara av att höra och se alla dessa skräckhistorier! Nu vet jag varför jag än en gång är så lycklig över att bara ha ett litet 17L kar...
Men fler små kar ska det dock bli :P
Men hoppas verkligen att allt löser sig och att ni inte får för mycket problem med varken vattenskador eller försäkring.
#26 - 23 augusti 2009 09:35
Johanski skrev:

Tack ska ni ha allihopa. Lovar att återkomma med ett nytt 960 förhoppningsvis i år :)

Det är rätt anda !

För att bli av med, (i alla fall minska) osäkerhetskänslan till nästa kar så hade jag tittat på en lösning där hela botten får stöd.
Det är en hel del krafter bottenglaset får ta.
Med tanke på hur noggrann du varit och att sprickorna inte ser ut att gå på diagonalen så tror jag du bara haft rejäl otur med någon defekt i glaset.
#27 - 23 augusti 2009 09:39
johanski du är rätt ute!! positiv skall man vara.
Oj här pajade ett kar? var positiv! städa, bit ihop, gilla läget och skaffa en ny burk.
Ganska imponerade tycker jag;)
#28 - 23 augusti 2009 10:24
det låter inte som en dröm
#29 - 23 augusti 2009 10:36
Hur kunde Lulebo veta att akvariet gått sönder, rann det ner till grannen eller?

Ingen fisk i än?

Himla tråkigt, hoppas det går fort och smidigt att torka ur golv och allt sånt nu bara.
#30 - 23 augusti 2009 10:47
karrokaja skrev:
Jo jag läste denna lodar terror i hans tråd och hakade glatt på med en skämtsam ton. och så händer detta, man får faktiskt dåligt samvete.

jag läste också men skrev inget
#31 - 23 augusti 2009 11:08
Hur kunde Lulebo veta att akvariet gått sönder, rann det ner till grannen eller?

Ingen fisk i än?

Himla tråkigt, hoppas det går fort och smidigt att torka ur golv och allt sånt nu bara.

Förmodligen har någon rapporterat att det droppade i källaren, för det var där de märkte att det rann vatten, sen kollade de in lägenheten. Det var en 'rätt' stor pöl där när jag kollade igår.

Nu är förövrigt allt klart, ska bara ut med sanden så är det bara invänta imorgon då de ska titta på skadan, och jag ska ringa försäkringsbolaget. Har redan rapporterat skadan till deras jour men dem sa ring på måndag. Hoppas fan de inte tjorvar.

Hade fyra fiskar i karet, två dog.
#32 - 23 augusti 2009 18:49
Lider med, kämpa på!
#33 - 23 augusti 2009 19:05
Johanski skrev:
Förmodligen har någon rapporterat att det droppade i källaren, för det var där dem märkte att det rann vatten, sen kollade dem in lägenheten. Det var en 'rätt' stor pöl där när jag kollade igår.

Nu är förövrigt allt klart, ska bara ut med sanden så är det bara invänta imorgon då dem ska titta på skadan, och jag ska ringa försäkringsbolaget. Har redan rapporterat skadan till deras jour men dem sa ring på måndag. Hoppas fan dem inte tjorvar.

Hade fyra fiskar i karet, två dog.

neej inte döda fiskar det är jobbigt
#34 - 24 augusti 2009 06:54
Jag lider verkligen med dig, jag hoppas att allt gick bra med lägenheten och att hobbyn kommer på fötter igen så småningom!
#35 - 24 augusti 2009 13:01
Riktigt tråkigt. Har råkat ut för en läcka jag med, dock inget spräckt glas. Bestämde mig för att aldrig köpa begagnat akvarium igen, inte värt risken. Skönt att du inte ger dig. Allt kan lagas :)
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 24 augusti 2009 13:09
Riktigt tråkigt - hoppas bara att försäkringarna täcker allt.
#37 - 24 augusti 2009 13:27
Ringde försäkringsbolaget idag och jag får ersättning för allt lösöre som gått sönder, marknadsvärde är det som gäller då. Bra. Även fiskar ersätts. Däremot går vattenskadan på hyresvärdens försäkring, som det alltid gör i hyresrätter. Honom har jag inte fått tag på ännu.

Återkommer :)
#38 - 24 augusti 2009 14:16
Alltid nått!
#39 - 24 augusti 2009 16:09
Men åh! Fan va trist!
#40 - 24 augusti 2009 16:31
Trodde först inte det var sant när du sa det. Jobbiga bilder att se :(
#41 - 24 augusti 2009 22:31
Oj, oj - en akvarienörds mardröm har du råkat ut för. Mod till dig och jag beundrar hur coolt du tar detta som hänt. Själv skulle jag blivit hysterisk!

Hoppas att försäkringarna täcker allt och att du inte ger upp även om det tar både tid och kraft att fixa till allt!

Lätt för mig att säga, som inte än suttit i din sits. [:o]
#42 - 25 augusti 2009 11:48
Jädrar... jag såg den här tråden först nu och instämmer i övrigas beklaganden! Mycket tråkigt att läsa om ditt kar. Det här är ju en mardröm verkligen, och trots att jag haft akvarium i varierande storlekar under många år har det aldrig hänt någon olycka... ändå kan jag få "svindel" när jag tänker på hur det skulle vara att uppleva detta...
Hoppas att du kommer igen med ny kraft!
#43 - 25 augusti 2009 22:50
Nu börjar allt sjunka in och det känns förjäkligt. Tror inte det blir att starta upp ett kar i den storleken innan man har hus och golvbrunn. Arowanan ska jag lämna bort, vilket känns tungt.

Sovrummet är upprivet, betongen utslängd. Hallen har dem rivit ut mattan i men bara borrat hål för att kolla fukten, dem trodde att dem klarade sig med att bara byta matta. Vardagsrummet är orört vilket är bra. Får förmodligen veta mer imorgon.

/en slagen Johan
#44 - 26 augusti 2009 04:37
Fy f*n, förstår att det tar ett tag innan allt sjunker in. Jag hoppas bara att detta inte får dig att sluta med hobbyn helt och hållet. Hur stor han din arowana bli? Hoppas det går bra med lägenheten också.
#45 - 26 augusti 2009 09:37
Samtliga fiskar i 960t verkar ha dött. Förvånar mig inte.

Dock måste jag flytta så jag kommer bli akvarielös ett bra tag framöver.
#46 - 26 augusti 2009 09:55
Nä, fy vad tråkigt! Hoppas att du kommer igen!
Du får väl använda upphållet till att planera och drömma [:-160]

Lycka till!
Bilagor:
#47 - 26 augusti 2009 11:39
Johanski skrev:
Samtliga fiskar i 960t verkar ha dött. Förvånar mig inte.

Dock måste jag flytta så jag kommer bli akvarielös ett bra tag framöver.

Är det en tillfällig flytt under renoveringen eller vad har hänt?

Hoppas du kommer igen. Förutom fiskarna är det bara materiella grejor.
Jag gick igenom samma grej, vaknade av en smäll sedan forsade vattnet i rummet. Så tro mig,det blir roligt igen.
#48 - 26 augusti 2009 12:36
Jag är ju så nojjig att när jag kommer tillbaka till lägenheten när den är renoverad att mitt nuvarande 540 spricker eller nåt och det blir samma visa igen, det tål jag fasiken inte. Får se hur jag gör.

Tillfällig flytt i minst två månader iaf
#49 - 26 augusti 2009 12:45
Usch, Fy och Blä!!

Vilken mardröm!
#50 - 26 augusti 2009 13:29
Johanski skrev:
Jag är ju så nojjig att när jag kommer tillbaka till lägenheten när den är renoverad att mitt nuvarande 540 spricker eller nåt och det blir samma visa igen, det tål jag fasiken inte. Får se hur jag gör.

Beklagar verkligen vad som hänt MEN kör ett helglas akvarium som står på en hel bänkskiva nästa gång, skulle nåt uppstå med botten (inte troligt) så smäller den inte bara som i ditt fall utan börjar isåfall sippra och du har tid att åtgärda innan katastrof! En sidoruta smäller aldrig om den inte har en synlig spricka eller att du springer in i det med hammaren eller en riktigt stor grogg förstås:p! Som du märker vill jag att du ska komma över nojjan och satsa på en vanlig akvariebänk:D
#51 - 26 augusti 2009 17:30
Johanski skrev:

oj nejflytta ifrån fiskarna blir nog svårt
#52 - 26 augusti 2009 18:30
Här sitter jag och lyssnar på en symfoni veriation av aeris theme till final fantasy 7. en mycket sorglig, men bra låt.

Och hela den här tråden är så laddad med medlidande att jag faktiskt spiller några tårar för johan!

Och som sagt så finns det inte ord.
Akvariet är sönder och fiskar dör. Arowanan som har varit ett kännetecken för johanski, ska flytta.
Och allt bök runt omkring är ju bara för mycket!

Karrokaja tänker på johanski!!
#53 - 27 augusti 2009 17:06
Massa kramar till dig Johan! Du vet ju redan att jag tänker på dig. Har äntligen startat datorn efter ett uppehåll och tagit mig tid att läsa.
Tills vidare får vi hälsa på dina firrar inne i stan, (Fatta less Rolle kommer vara när vi tar med campingstolarna till butiken och sätter oss för att snacka med fengäddorna i flera timmar om dan.) och så får du kika förbi och hälsa på mina "blötdjur", även inräknat hunden med blötnosen...
Sen blir det till att planera fortsättningen... Livet efter kraschen
#54 - 23 september 2009 14:42
Tack för allt stöd. Tänkte bara uppdatera att jag fick mina försäkringspengar idag. Inget tjorv alls så allt har löst sig. Nu är det bara vänta på att lägenheten ska bli klar så man får dra igång igen.

MVH Johan
#55 - 23 september 2009 14:53
Otroligt skönt! Min största mardröm är faktiskt ett strul med försäkringsbolaget i ett sådant läge...

Låter som om du smält händelsen nu? Som någon sa, helglaskar på en skiva är värt otroligt mycket!
#56 - 29 november 2009 00:48
Ärendet officiellt avslutat förresten, utan svammel och bråk. Allt har gått så oerhört smidigt. Inga arga toner i rösterna på de man pratat med. Guldstjärna till min hyresvärd!

Tack för allt stöd här i tråden med, nu fortsätter jag med att försöka komma över skräcken för att ett kar ska spricka.
#57 - 29 november 2009 08:33
Johanski skrev:
Ärendet officiellt avslutat förresten, utan svammel och bråk. Allt har gått så oerhört smidigt. Inga arga toner i rösterna på de man pratat med. Guldstjärna till min hyresvärd!

Tack för allt stöd här i tråden med, nu fortsätter jag med att försöka komma över skräcken för att ett kar ska spricka.

Grattis, nu kan du sova gott! :)

Annons