ansjo skrev:Vad hände och hur gick det med lägenheten? Lider med dig....
Rhapsody skrev:Jaha då har man hjälpt Johan å städa upp hela kvällen, lite "lustigt" att man mobbat johan, : du har väl lodat ordentligt:D när han lodat in karet i säkert en veckas tid å lodat å lodat så det ska vara jäklarnst på millimetern överallt å så ändå kraschar det...
Johanski skrev:
Tack ska ni ha allihopa. Lovar att återkomma med ett nytt 960 förhoppningsvis i år :)
Salta Katten skrev:Hur kunde Lulebo veta att akvariet gått sönder, rann det ner till grannen eller?
Ingen fisk i än?
Himla tråkigt, hoppas det går fort och smidigt att torka ur golv och allt sånt nu bara.
Johanski skrev:Förmodligen har någon rapporterat att det droppade i källaren, för det var där dem märkte att det rann vatten, sen kollade dem in lägenheten. Det var en 'rätt' stor pöl där när jag kollade igår.
Nu är förövrigt allt klart, ska bara ut med sanden så är det bara invänta imorgon då dem ska titta på skadan, och jag ska ringa försäkringsbolaget. Har redan rapporterat skadan till deras jour men dem sa ring på måndag. Hoppas fan dem inte tjorvar.
Hade fyra fiskar i karet, två dog.
Johanski skrev:Samtliga fiskar i 960t verkar ha dött. Förvånar mig inte.
Dock måste jag flytta så jag kommer bli akvarielös ett bra tag framöver.
Beklagar verkligen vad som hänt MEN kör ett helglas akvarium som står på en hel bänkskiva nästa gång, skulle nåt uppstå med botten (inte troligt) så smäller den inte bara som i ditt fall utan börjar isåfall sippra och du har tid att åtgärda innan katastrof! En sidoruta smäller aldrig om den inte har en synlig spricka eller att du springer in i det med hammaren eller en riktigt stor grogg förstås:p! Som du märker vill jag att du ska komma över nojjan och satsa på en vanlig akvariebänk:DJohanski skrev:Jag är ju så nojjig att när jag kommer tillbaka till lägenheten när den är renoverad att mitt nuvarande 540 spricker eller nåt och det blir samma visa igen, det tål jag fasiken inte. Får se hur jag gör.
Tillfällig flytt i minst två månader iaf
Johanski skrev:Jag är ju så nojjig att när jag kommer tillbaka till lägenheten när den är renoverad att mitt nuvarande 540 spricker eller nåt och det blir samma visa igen, det tål jag fasiken inte. Får se hur jag gör.
Tillfällig flytt i minst två månader iaf
Johanski skrev:Ärendet officiellt avslutat förresten, utan svammel och bråk. Allt har gått så oerhört smidigt. Inga arga toner i rösterna på de man pratat med. Guldstjärna till min hyresvärd!
Tack för allt stöd här i tråden med, nu fortsätter jag med att försöka komma över skräcken för att ett kar ska spricka.