Jaguar ciklider??

#1 - 11 augusti 2004 00:06
tja!
Hur stort behöver jaguar ciklider ungefär??
ett lekpar alltså.
Tänkte kanske köpa en grupp som får para ut sig men ja vet inte riktit hur stort fom behöver
ok vad e det latinska namnet?
#2 - 11 augusti 2004 06:49
Parachromis managuensis ?

Me tanke på att dem blir stora som faaaaaaan :) så skadar väl inte över 1000 liter, men många har dem i 720.
#3 - 11 augusti 2004 10:02
jasså ok synd ja då får ja ta o tänka om mitt val av stora ciklider lite rovgirigare:(
Nåt tips på en rätt så stor lite halv aggro ciklid??
spelar ingen roll vart ifrån världsdelarna den kommer.
tänkte ha ett lekpar stora ciklider i mitt 325 liters kar.
#4 - 18 januari 2005 23:37
Jag har Guldsöm, dom är stora och funkar i 375liters enligt artbeskrivningar. Jag köpte två och släppte i mitt 540 akvarium... Nu har jag bara två guldsömmar och en hel hög små Guldsömmar, dom blev parnings-sugna och skaffade yngel, det tog två dagar sen var det bara Guldsömmar kvar. Psykopat fiskar men fina som få. Det bästa är när man matar, det blir fart i burken när dom börjar fläska runt :)

Jag fick rådet att skaffa Påfåglar som skulle kunna passa ihop med dom men det blev slakt...
#5 - 19 januari 2005 12:26
Jag hade 5 guldsöm i ett 540 tills de 2 största fick för sig att leka. Då fick de andra bo uppe i hörnet så de åkte tillbaks till affären. Sen skaffade jag 3 Spilurum att ha i det karet och de klarar sig mycket bättre trots att de är mycket mindre än guldsömmarna.

Annons