Jaguar Ciklid

#1 - 10 januari 2006 18:57
Jag har en Jaguar ciklid hona som jag snart haft i 2 år :P sen den va liten ^^ hehe iallafall jag la den i ett 375 liters akvarium med nårra malawi ciklider och och den växte snabbt och blev stor ^^ fast jag insåg sent att det var den som dödade dom andra fiskarna :( så ja flyttade den till ett 100 liters akvarium där den har fått bo i ett halv år :P har haft ordentlig pump o mat till den... Och nu har ja gjort iordning de akvariumet 375 liters som ja hade den innan i och skulle vilja ha en hane men jag hittar ingen :( har letat jätte länge.. (vet att de en hona för den har lagt ägg på den sten) går det att beställa en hane ? har frågat i affären men dom ville inte bara beställa 1 fisk... Nån mer än jag som har Jaguar cikliden som favo fisk ??

Vore schyst att få svar eller nåt :P
#2 - 10 januari 2006 19:41
Taskig affär du gick till, de flesta brukar väll försöka få med din önskning med nästa fiskleverans. Jaguarer e fräna indeed, hoppas du hittar dig en hane!
#3 - 10 januari 2006 19:50
Gå till fler butiker jag tror säkert att någon har lust att ta in. Kolla dessutom annonsbörsen på ciklid.se, där är det rätt ofta folk som säljer jaguaryngel och ungfisk.
Sen hoppas jag att du hittar ett lite större kar när dom växer till sig också.
#4 - 11 januari 2006 17:47
Jaguar ciklid äger!! hehe min fisk är 20 cm o biffig :P hehe om man bara har 2 st jaguar ciklider och en drakmal så tycker ja att de borde räcka me 375 liters. Men de e klart om man vill att dom ska bli riktigt stora så ska man så klart ha ett större akvarium. ja har ett 100 liters akvarium ledigt... kan ja inte få ett tipps om nån fin Ciklid som ja kan ha där.. helst nån som har mycket färger :P ja e glad för svar :D

Annons