Jäger doppvärmare, nicht gut!?

#1 - 14 november 2004 16:09
Hej.

Jag köpte nytt akvarium för ett tag sen.
Valde då den nya modellen doppvärmare från Jäger som är helt dränkbar. Men efter några dagar blev det kondens i den å den fylldes med mer vatten allt eftersom. Tog den till inköps stället å fick en ny direkt.
Vilken otur jag haft tänkte jag å gick hem å satte i min nya fina värmare. Men vad hände då?
Jo den skiten började ju oxo få kondens på insidan å fyllas med vatten!!!

Är det bara jag som har sån jäkla otur eller är dom bara skit?
Todde man kunde lita på tyskarna, men icke....
Mvh. Daniel

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=289996
#2 - 14 november 2004 16:17
Jag har också kondens i värmaren, men den funkar ju.
La din av eller märkte du bara att den inte var tät?
Så länge den funkar så spelar det ingen roll om den så skulle vara vattenfylld =)
#3 - 14 november 2004 16:23
Så länge den funkar så spelar det ingen roll om den så skulle vara vattenfylld =)

Jo det gör det väl? Läcker värmaren så innebär det ju att vattnet kan komma i kontakt med de elektriska delarna och vattnet blir strömförande = kokt fisk... inte så kul. Har också haft värmare som fått kondens, vilka jag gått tillbaka med omeddelbums. Dock inte Jäger, utan andra märken.
#4 - 14 november 2004 16:34
hej har för mig att jag läst nånstans att värmaren ska vara HELT tät för allas säkerhet.
#5 - 14 november 2004 16:49
Hej igen.

Min värmare la ju inte av men det kändes inte bra att den var halvfull med vatten.
Vattnet kan ju bli stömförande som någon nämde...
Men det märks inte på fiskarna tror jag. Först när man kör ner handen i karet och strömmen jordas genom kroppen, då gör det nog ont... :-/
Jag ska lämna tillbax denna å ta en av ett annat märke istället...

tack å hej!

Annons