Jagade nykomlingar...

#1 - 11 januari 2005 21:07
Har idag köpt 2 nya rödzebrahonor. Hade bara 1 hona till 2 hanar tidigare, vilket iof såg ut att funka rätt bra, men vad jag förstått ska det vara fler honor än hanar. Att det blev så berodde helt enkelt på misstag när jag köpte första gången, var inte så insatt och blev väl lurad av säljaren och fick 2 hanar...
Hursomhelst så får nykomlingarna ALDRIG vara ifred nu. De blir jagade konstant av diverse "gamla" invånare. Har försökt möblera om lite, men kunde inte göra alltför mycket då jag hittade små yngel gömda mellan stenarna...

Har någon nåt bra tips på hur man kan få de "gamla" invånarna att acceptera nykomlingarna? De har redan fått fransiga fenor, efter bara en halv dag...

Nu är det släckt i karet och de verkar vara lugna, men antar att problemet återkommer imorgon igen. vad gör man?
#2 - 12 januari 2005 07:50
Det är alltid svårt att släppa i nya fiskar i ett kar. Framför allt när det är så få. Prova med att ha akvariet släckt ett par dagar.
#3 - 12 januari 2005 10:55
Har släckt nu och även täckt över halva karet för att det inte ska komma in så mycket dagsljus, de verkar lugnare så... Hittade en massa snäckskal som jag lagt i också för att ge fler gömställen. Får hoppas att de klarar den här stormen i början.

Annons