Jag vill ha ett sött kattnamn!!!

#1 - 30 maj 2005 11:29
Hej! jag vill bara säga att jag har ur söta katter och en av dem har just fått EN liten söt kattunge, trots att den är inavel är den söt, mina katter heter: Smulan,Mjauf,Skorpan och den lilla filuren vet jag inte än.

Snälla kan ni skriva några fina pojk namn (helst ovanliga)
#2 - 30 maj 2005 11:32
Filur?
#3 - 30 maj 2005 11:33
ja hehe en liten söt filur katten alltså!
#4 - 30 maj 2005 11:38
Så kalla han Filur då!!
#5 - 30 maj 2005 11:38
Gustaf är alltid klockren :)
#6 - 30 maj 2005 11:41
Ja filur är ju ganska gulligt men inte Gustaf det passar mer på en orange katt

MIN KATT ÄR SVART OCH GRÅ RANDIG OCH LITE BRUN AKTIG!!!
#7 - 30 maj 2005 11:55
Tiger eller Misse
#8 - 5 juni 2005 13:45
Smarty
#9 - 5 juni 2005 14:02
tjabo hälge
#10 - 5 juni 2005 14:41
Min första katt (pojk) hette Suzuki :p Den blev till dagligen kallad Suki. Den var svart och vit. Då den blev äten av en räv fick vi tag i en ny, just i de färgerna du beskriver. Efter ett familje-råd hemma, kom pappa med ideen: suki2 (2 på norska = to) allså Sukito :D

Som en kuriositet kan jag berätta en kul historia: Några år efter vi hade fått Sukito, hade vi besök av ett syskonpar vars föräldrar hade varit misionärer i Japan. Dessa två ('barnen') hade gått i skola i Japan och lärt sig lite japanska. När jag drog historien om hur Sukito hade fått sitt namn, log dom lite och berättade följande: 'Suki' är ett japansk verb som betyder 'att gilla' och 'to' betyder 'också'. När man sätter ihop dom två till 'sukito' betyder det 'gillar också' :)

Sukito är allså ett prima namn på en pojk-katt som lever ihop med andra kissar :D
#11 - 14 juni 2005 20:04
tack! han heter Leo han är såååååååååå söt!

[font=Arial Narrow][size=5][color=plum]:D Tack alla!!... för att ni har skrivit jätte fina namn.

Katten heter nu Leo!! han är sååååååååå söt!!!

Alltså jag är också rebeckastalhammar bara så att ni vet och inte tycker att jag är knäpp! ;)

:eek: han är verkligen söt jätte söt!!!

//Mvh rebeckastalhammar & fido[/color][/size][/font]

Annons