Jag vill ha...

#1 - 29 mars 2008 19:05
Har ett Guppyhotell och behöver bra algätare och har kommit fram till att snäckor är nog bäst :)

Behöver därför tips på bra snäckor, som inte lägger ägg som fastnar på rutor eller har andra konstiga olater :p

Alltså frågar jag:

*Vilken sort?

*Hur många?

*Lite allmän info kanske ;)

(Tänk nu på att jag är total nybörjare inom området så håna mig inte om jag ställer lite dumma frågor) :p

Mvh. Nina :)
#2 - 29 mars 2008 19:13
hur stort är karet. vet inte men kan det inte räcka med en äppelsnäcka?
#3 - 29 mars 2008 19:16
axeisi skrev:
hur stort är karet. vet inte men kan det inte räcka med en äppelsnäcka?

42L ungefär. Lite delade meningar om Guppykar :p

Jag har ingen aning om vilken snäcka, men lite mer info om äppelsnäckan hade varit uppskattat. :)
#4 - 29 mars 2008 19:19
#5 - 29 mars 2008 19:21
maria_ skrev:

Tack för tipset :)

Även om jag skulle läsa igenom allt skulle jag förmodlingen bara uppfatta hälften :p Är usel på att läsa artiklar på engelska [:o]
#6 - 29 mars 2008 19:25
Finns på svenska med.. Man kan välja språk. :)
#7 - 29 mars 2008 19:25
Precis som på dvd :D
#8 - 29 mars 2008 19:27
maria_ skrev:
Finns på svenska med.. Man kan välja språk. :)

WOW.. Praktiskt...:p Då får jag titta lite nogrannare denna gången då :D

Än en gång, tack :)
#9 - 29 mars 2008 19:45
Är det då denna jag ska ha? (Pomacea bridgesii)

Står att den är skonsam mot växter, är det den som brukar säljas i affärerna eller det varierar?
#10 - 29 mars 2008 19:50
Jag antar att jag har Pomacea bridgesii, för de har lagt rosa ägg. Men de åt upp mina växter. Matade i och för sig inte dem på ett tag pga nitrit, men ändå. Jag tyckte det var oförskämt. :/
#11 - 29 mars 2008 19:53
maria_ skrev:
Jag antar att jag har Pomacea bridgesii, för de har lagt rosa ägg. Men de åt upp mina växter. Matade i och för sig inte dem på ett tag pga nitrit, men ändå. Jag tyckte det var oförskämt. :/