jag tänkte fråga

#1 - 6 oktober 2007 17:10
nu är det så att jag håller på med en av mina uppgifter. och där ska men ställa frågor till människor och jag tänkte ställa mina här. jag skulle uppskatta om nån sbarade på mina frågor. Tack på förhand.

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Standard frågor:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][/FONT]
[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kön:[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ålder:[/SIZE][/FONT][/LIST][FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Erfarenheter av matematikundervisningen i skolan:[/SIZE][/FONT]
[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]När gick du skola (vilka år)?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur länge gick du skola (högstadiet, gymnasiet eller högre studier)?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad tyckte du om din matematikundervisning i skolan (dina upplevelser om hur matematiken var)?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Var din syn på matematikundervisningen densamma under hela din skoltid? [/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad tycker du om din matematikundervisning i skolan nu i efterhand?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kan hur du betedde dig påverkat din syn på din skolgång?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur var dina betyg?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur var matematik undervisningen upplagd?[/SIZE][/FONT][/LIST][FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Användningen av matematik i det privata livet:[/SIZE][/FONT]
[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur ofta använder du matematik?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har matematik en stor inverkan på ditt liv?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du tillräckliga matematisk kunskap för att klara dig i ditt vardagliga liv eller känns det som du skulle vilja ha en djupare kunskap i matematiken?[/SIZE][/FONT][/LIST][FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Användningen av matematik i det egna arbetslivet:[/SIZE][/FONT]
[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad är din sysselsättning?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur används matematiken i dina dagliga sysslor?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du tillräckliga kunskaper för att kunna utföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du någon speciell matematisk utbildning för att kunna klara ditt arbete?[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Trodde du att du skulle behöva den matematik som du nu använder när du gick i skolan?[/SIZE][/FONT][/LIST]
#2 - 6 oktober 2007 17:47
Ja antar att efter som jag fortfarande går i skolan inte kan svara på frågorna:P
#3 - 6 oktober 2007 18:02

[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kön: man[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ålder: 23[/SIZE][/FONT][/LIST]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Erfarenheter av matematikundervisningen i skolan:[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]När gick du skola (vilka år)? oj! [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Tog studenten -03 tror jag[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur länge gick du skola (högstadiet, gymnasiet eller högre studier)? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Gymnasiet[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad tyckte du om din matematikundervisning i skolan (dina upplevelser om hur matematiken var)? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag är jättedålig på matte så det var inget kul ämne.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Var din syn på matematikundervisningen densamma under hela din skoltid? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]ja i stort sett[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad tycker du om din matematikundervisning i skolan nu i efterhand? har inte tänkt så mycket på det. helt ok antar jag.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kan hur du betedde dig påverkat din syn på din skolgång? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]vet ej[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur var dina betyg? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]medel[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur var matematik undervisningen upplagd? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]I gymnasiet hade vi matte 2 ggr/vekan i 1:an och 2:an och inte alls i 3:an[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Användningen av matematik i det privata livet:[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur ofta använder du matematik?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] Inte så mycket. huvudräkning när man handlar för att kolla hur mycket det blir. % räkning nån gång ibland[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har matematik en stor inverkan på ditt liv? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nej[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du tillräckliga matematisk kunskap för att klara dig i ditt vardagliga liv eller känns det som du skulle vilja ha en djupare kunskap i matematiken? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag klarar mig[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Användningen av matematik i det egna arbetslivet:[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad är din sysselsättning?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Lagerslav[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur används matematiken i dina dagliga sysslor?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Huvudräkning hur många kollin jag plockar[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du tillräckliga kunskaper för att kunna utföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ja[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du någon speciell matematisk utbildning för att kunna klara ditt arbete?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nej[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Trodde du att du skulle behöva den matematik som du nu använder när du gick i skolan?[/SIZE][/FONT]
Eftersom jag knappt använder matte så får väl svaret bli ja;)

Hoppas det var till någon hjälp!

/Hans
#4 - 6 oktober 2007 18:12
[quote=lulestudenten;1030269]nu är det så att jag håller på med en av mina uppgifter. och där ska men ställa frågor till människor och jag tänkte ställa mina här. jag skulle uppskatta om nån sbarade på mina frågor. Tack på förhand.

[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kön: [COLOR=blue]man[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ålder:[COLOR=blue]29[/COLOR][/SIZE][/FONT][/LIST]

[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]När gick du skola (vilka år)? [COLOR=blue]85-98[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur länge gick du skola (högstadiet, gymnasiet eller högre studier)? [COLOR=blue](91-94, 94-95, 95-98, Komvux. 02-04)[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad tyckte du om din matematikundervisning i skolan (dina upplevelser om hur matematiken var)? [COLOR=blue]Jobbigt.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Var din syn på matematikundervisningen densamma under hela din skoltid? Ja[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad tycker du om din matematikundervisning i skolan nu i efterhand? [COLOR=blue]Skönt att slippa.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kan hur du betedde dig påverkat din syn på din skolgång? [COLOR=blue]Ja[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur var dina betyg? [COLOR=blue]Katastrofala i matte.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur var matematik undervisningen upplagd? [COLOR=blue]?[/COLOR][/SIZE][/FONT][/LIST]

[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur ofta använder du matematik? [COLOR=blue]+ & - i vardagen.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har matematik en stor inverkan på ditt liv? Ofrivilligt, [COLOR=blue]ja.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du tillräckliga matematisk kunskap för att klara dig i ditt vardagliga liv eller känns det som du skulle vilja ha en djupare kunskap i matematiken?[COLOR=blue] Jag kan tillräckligt för att klara mig i vardagen.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/LIST]

[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad är din sysselsättning? [COLOR=blue]Väktare, om 4 veckor jobbar jag som ventilationsmontör.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur används matematiken i dina dagliga sysslor? [COLOR=blue]Till att räkna hur många timmar det är tills man får åka hem. :)[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du tillräckliga kunskaper för att kunna utföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt? [COLOR=blue]Ja.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du någon speciell matematisk utbildning för att kunna klara ditt arbete? [COLOR=blue]Nej.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Trodde du att du skulle behöva den matematik som du nu använder när du gick i skolan? [COLOR=blue]Jag visste att jag knappast behöver använda det mesta.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/LIST]
#5 - 6 oktober 2007 18:26
[ [FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kön: [/SIZE][/FONT]Tjej
[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ålder: [/SIZE][/FONT]25[/LIST]

[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]När gick du skola (vilka år)? [/SIZE][/FONT]89-00 (tror jag)
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur länge gick du skola (högstadiet, gymnasiet eller högre studier)? [/SIZE][/FONT]Gymnasiet
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad tyckte du om din matematikundervisning i skolan (dina upplevelser om hur matematiken var)?[/SIZE][/FONT] Inte kul
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Var din syn på matematikundervisningen densamma under hela din skoltid? [FONT=Times New Roman][/FONT][FONT=Times New Roman][/FONT][/SIZE][/FONT]Nej, fram tills typ 8an var det väl ok[FONT=Times New Roman][SIZE=3]. [/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad tycker du om din matematikundervisning i skolan nu i efterhand? [/SIZE][/FONT]Herregud, vad krävs eg för att få va mattelärare!?! Att man kan räkna till 9?
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kan hur du betedde dig påverkat din syn på din skolgång? [/SIZE][/FONT]Tveksamt!
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur var dina betyg? [/SIZE][/FONT]Mycket bra i de flesta ämnen. Hyfsade i matte fram till gymnasiet
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur var matematik undervisningen upplagd?[/SIZE][/FONT] Tror ärligt talat att det inte fanns nån större tanke bakom uppläggning.[/LIST]

[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur ofta använder du matematik? Beror på hur man ser det... [/SIZE][/FONT]Räkningar, kortspel, räkna liter i ett akvarium...
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har matematik en stor inverkan på ditt liv? [/SIZE][/FONT]Nej det kan jag verkligen inte påstå[FONT=Times New Roman][SIZE=3].[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du tillräckliga matematisk kunskap för att klara dig i ditt vardagliga liv eller känns det som du skulle vilja ha en djupare kunskap i matematiken? [/SIZE][/FONT]Klarar mig utmärkt som det är.[/LIST]

[LIST]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad är din sysselsättning? [/SIZE][/FONT]Egen företagare/sminkös o stylist.
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur används matematiken i dina dagliga sysslor? [/SIZE][/FONT]Inte alls, har revisor[FONT=Times New Roman][SIZE=3].[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du tillräckliga kunskaper för att kunna utföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt? [/SIZE][/FONT]Ja mode o smink kräver ingen större matematiskutbildning[FONT=Times New Roman][SIZE=3].[/SIZE][/FONT]
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har du någon speciell matematisk utbildning för att kunna klara ditt arbete? [/SIZE][/FONT]Se tidigare svar.
[*][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Trodde du att du skulle behöva den matematik som du nu använder när du gick i skolan? -[/SIZE][/FONT][/LIST][/quote]
#6 - 7 oktober 2007 16:12
tack

tack för de snabba svaren.

MVH David
#7 - 7 oktober 2007 16:48
Standard frågor:
Kön: Female
Ålder:44
Erfarenheter av matematikundervisningen i skolan:dålig
När gick du skola (vilka år)?grundskla 71-78, gymnasie 82-84
Hur länge gick du skola (högstadiet, gymnasiet eller högre studier)? 10 år
Vad tyckte du om din matematikundervisning i skolan (dina upplevelser om hur matematiken var)? Hemsk
Var din syn på matematikundervisningen densamma under hela din skoltid? Ja
Vad tycker du om din matematikundervisning i skolan nu i efterhand? Likadant
Kan hur du betedde dig påverkat din syn på din skolgång? Nej
Hur var dina betyg? Medel
Hur var matematik undervisningen upplagd? Följa boken, få exempel på tavlan osv

Användningen av matematik i det privata livet:
Hur ofta använder du matematik? Varje dag
Har matematik en stor inverkan på ditt liv? ja
Har du tillräckliga matematisk kunskap för att klara dig i ditt vardagliga liv eller känns det som du skulle vilja ha en djupare kunskap i matematiken? Både ja och nej
Användningen av matematik i det egna arbetslivet:
Vad är din sysselsättning?ekonomiassistent
Hur används matematiken i dina dagliga sysslor? hela tiden
Har du tillräckliga kunskaper för att kunna utföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt? Mjaaa... det funkar
Har du någon speciell matematisk utbildning för att kunna klara ditt arbete?Nix
Trodde du att du skulle behöva den matematik som du nu använder när du gick i skolan? nix

Annons