Jag söker...

#1 - 7 november 2008 12:09
...någon bra bottenlevare som passar ihop med mina amazonasinvånare.
Min segelfenspleco växte ur karet och jag söker någon mindre art, som kanske blir max 5 - 10 centimeter.
Balansen i akvariet påverkades en del när denne bottenrengörare försvann.
Jag har scalare, diskus, kejsartetror och svart fantomtetra.
Scalarerna har ägg eller yngel stort sett hela tiden.
Vilken L-are skulle passa?
#2 - 7 november 2008 13:23
L 316 kanske, a k a "Omvänd tiger"?

http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=1055

Annars, åk till Pets i Karlstad och kolla (tror du bor i Värmland med det nicket). Affären ligger vid Ilandarondellen vid Skåre och har ofta många lite ovanliga och skumma malar. Jag har köpt mina där.
#3 - 8 november 2008 12:54
Några guldancistrus kanske skulle passa...
Kolla annonserna :)
#4 - 8 november 2008 13:57
Pets har ju rätt mkt skoj, men annars så har du ju Akvarie Interiör på Skoghall, visserligen bara öppet på torsdagar. Men väl värt resan dit :)
#5 - 8 november 2008 14:30
Tobbe054 skrev:
Pets har ju rätt mkt skoj, men annars så har du ju Akvarie Interiör på Skoghall, visserligen bara öppet på torsdagar. Men väl värt resan dit :)

Håller jag med om. :)
#6 - 11 november 2008 11:41
jag ber att få tacka eder alla för bra tips, men tilläggas måste är att jag är Värmlänning i exil, i Göteborg.
#7 - 11 november 2008 12:02
Wermland skrev:
jag ber att få tacka eder alla för bra tips, men tilläggas måste är att jag är Värmlänning i exil, i Göteborg.

Nåväl, Göteborg kan också stoltsera med en riktig bra Zoo/akvarie affär - Herkules Zoo på Hisingen.
#8 - 11 november 2008 13:29
Tjaa...25 mil enkel resa för en läcker mal är väl inget...jag var nära att köra till Danmark för att få tag på ett par Copadichromis melas "midnight mloto" för ett tag sedan... :p
#9 - 12 november 2008 07:51
Jo jag tackar jag. Jo jag har varit på suveräna Hercules zoo, senast igår. Maken till service, priser och kunnande! Jag har tagit reda på mer och ska bara söka finna the very one firre for me. Da firre.
Förövrigt undrar jag om man gått för långt i sin hobby som när yngste grabben sprang omkring igår, ropandes: Jag är en pleco, jag är en pleco! Aaarghh!!
K

Annons