Jag såg födsel av Black Molly :o)

#1 - 23 november 2004 16:02
Hej, jag köpte mitt akvarium i lördags. Letat lite här på forumet och ser att troligtvis tre stycken är på tjocken. Efter en hel del kämpande med att fånga två Black Molly så nöjde jag mig med de två och satte de i födsellådan eller vad man ska kalla den flytande lådan som följde med i paketet.

Så gissa min förvåning när jag får se live att de ena föder ungar med stjärten först.(Detta efter knappt 30 minuter i lådan) Nu är det nio bebisar [:)]

Megaskojigt ju!!!! Ska tillbaka till den nyblivna mamman och kika om det kommer fler.

*kramar*[:)]
#2 - 23 november 2004 16:26
Grattis, själv har jag svärdbärare o ev så är två av honorna på smällen o en har nog redan fått, är misstänkt smal iaf. Tyvärr tog jag inte ut dem så ynglen är nog uppätna...
#3 - 24 november 2004 00:34
Vad avis jag blir nu. Jag har drömt om att få se när mina levandefödare föder men har gått misste om detta.

Lycka till med dina yngel!
#4 - 24 november 2004 06:47
Avendesora: Har du gott om växter/stenar så finns det en bra chans att något av ynglen klarar sig. För mig har de hänt att det dykt upp nya yngel i tvåveckors-åldern som till slut vågat sig ut ur någon buske eller stenficka som de gömt sig i som yngel.

Annons