[QUOTE=Millancolin;1426085]Uppdat: Åh, jag blir besviken (på zoohandlaren) och känner mig som en dålig "fiskmamma". Har nu vart och kollat efter ett nytt akvarium att ha snäckor i, eftersom jag inte vill ha dom tillsammans med mina praktbotior. Hittade endel, men till saken hör att jag kom hem nu för att googla praktbotior...när jag köpte mina var jag inte alls kunnig om dem, och visst ligger det kanske i akvarieägarens intresse att kolla upp all fakta om fiskarna innan man köper dom, men eftersom zoohandlaren sa att jag kunde köpa bara två praktbotior så trodde jag ju på det. Nu har läst, och sett att dom trivs inte alls om dom bara är två!!
Så med andra ord, det blir inget nytt akvarium, jag får omplacera botiorna till ngn som har ett stort akvarium och fler botior. Så jag nöjer mig med de akvarie jag har och har snäckorna i mitt 120L istället. Väldigt tråkigt att göra mig av med botiorna, för dom är så vackra och så roliga att observera. Men, djurhållningen är det viktigaste.
Ursäkta om jag svamlar, har feber och har använt all min energi till att sprungit runt i flertalet djuraffärer hela eftermiddagen..[/QUOTE]
Visst är det tråkigt när man får dåliga och felaktiga råd av djuraffären, som man kanske kan tycka borde vara kunniga, men det är bara att erkänna sitt misstag och göra det bästa av situationen (vilket du ju försöker göra). Du får skaffa nya praktbotior när du har ett bättre hem till dem :)
Nu kan du ju se fram emot att ha snäckor istället! Köp blå, lila eller rosa! :D