Jag gillar INTE ormar.

#1 - 14 mars 2009 20:42
Halloj, jag har säkert nämnt någon gång att jag inte gillar ormar, stora ormar är helt okej.

Typ boa ormar som man ser var dom är någonstans, men daggmask och små ormar är inte min grej.
Höll på att bära in ved idag, vi eldar ju endast med ved så det blir en del bärande varje helg. Har säkert burit in tjugo korgar och när jag står där och plockar de tjugoförstakorgen så får jag ett ömsat huggormskinn i handen. Skriker fäktar och släpper korgen så all ved trilar ur:eek:.

FY satan vad äckligt, kan säga att resten av de femtio korgarna som skulle in så plockade jag vedträna en och en hela tidens stirrandes efter ormen som ömsat skinnet..... [:-9]

Det är som när katterna har släpat in orm och jag hittar ena halvan död i ett hörn här hemma, i en månad efter det så spanar jag efter den andra halvan, helt övertygad om att den är levande...... :(

Rädslor är sällan rationella, jag hanterar dagligen djur som väger runt 600 kilo, leder ut och in bångstyriga unghingstar utan en tanke och jag kör dessutom i rusningstrafiken fram och tillbaka till stan varje dag.... Men det är jag inte rädd för, men visa mig en daggmask eller ett ormskinn så stannar hjärtat på mig (för att sekunden senare skena iväg i hjärklappning).

Så alla mina små Zoopetare vad är era rädslor? För jag är väl inte ensam om en fobi eller???

Annars har det inte hänt så mycket sen jag skrev senast.
Var nere på jobbet en sväng nu ikväll, gjorde lite små saker (ja, jag vet att jag är ledig helgen...) och såg en film.
I kväll blev det filmen "Taken" med Liam Nesson i huvudrollen. Den var riktigt bra så den kan jag rekommendera er som är biosugna.

Undviker tv,n ikväll. Melodifestivalen är inte min grej. Och har aldrig varit heller. Kommer ihåg en gång för säkert femton år sen då jag även då på finalkvällen valde att gå på bio, men vad står på i foajen på bion om inte tv som visar melodifestivalen. Kommer ihåg att det var biografen Draken som detta hände på, kommer dock inte ihåg filmen (Hmmm kan det ha varit dansa med vargar?)

Mycket film har passerat genom åren, mycket bra film har jag sett men även mycket skitfilm. [;)]

Än så länge slår inte lågkonjunkturen mot vår bransch, folk håller oftast kvar vid de billigare nöjena när man har dåligt ställt. Men det börjar märkas i branschen ändå, ett bolag har gått i konkurs (blev uppköpt av ett större), och en hel del större finansiärer backar ur filmprojekt. Så om ca ett år kommer det nog att märkas på marknaden att det är mycket lågbudget film som kommer, inga storslaga Titanic filmer inte.

Veckan som kommer så blir jag gräsänka, maken åker till ryssland och jobbar. Han är dock lite orolig över att åka dit. Ett U-land med mycket maffia i hans ögon. Tydligen kostar ett telefonsamtal hem nästan 20 kr / minut så jag lär inte höra av honom mycket heller. Jag föreslog at han kunde maila hem, men han var rädd att dom inte hade internet på hotellet ens.

Vi får se vi får se, jag tror dock att Ryssland har kommit längre i IT utvecklingen än vad han anar.[:-159]

Fiskar ja, dom simmar som vanligt.
Ha det underbart/ B
#2 - 14 mars 2009 20:48
Inga fobier alls här faktiskt :) ormar och daggmaskar gillar jag som alla djur, här följs melodifestivalen det är heligt :D.
#3 - 14 mars 2009 21:10
Inga små fobier alls???

Ps hur går det för Caroline af Ugglas jag gillar henne?
/B
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 14 mars 2009 21:17
Ugglan blev 2:a och henne gillar jag också (har dock inte hört hennes eller någon annans låt) för att hon var med i "På spåret" och DET programmet gillar jag :D

Har inte mycket till fobier att "skryta med" - ormar tycker jag mest är tråkiga:p
#5 - 14 mars 2009 21:20
psst jag skryter inte över mina fobier, jag snarare skäms över att vara så löjlig när jag vet att det inte är något att vara rädd för. Min maken skulle en gång visa mig en liten skogsödla som katterna dragit in, det slutade med att jag tog en korgstol som skydd och vart helt livrädd :(

/B
#6 - 14 mars 2009 21:29
Jag är inte speciellt förtjust i svenska stora håriga snabba spindlar.
Sådana där fågelspindlar har jag däremot hållit i, när deras ägare garanterar att dom inte bits. Men jag njöt inte av det ;)

Sen tycker jag att simmande ormar i samma vatten som jag simmar i, mellan mig och land, inte är sååå kul. Tänk om dom vill vila och klättrar upp på mig :(
#7 - 14 mars 2009 21:41
Jag måste erkänna att jag sticker inte gärna ner händerna i akvariet det får Schumi sköta. Gillar fiskar jättemycket men inte att klappa dem:)
#8 - 15 mars 2009 00:14
SPINDLAR tycker jag inte om...

Har inget emot ormar, men hade oxå tittat noga var jag stoppat fingrarna OM jag hittat ett skinn bland vedklabbarna... sund reaktion, tycker jag, för man vet ju att det inte är hälsosamt att bli biten av dem dem...
#9 - 15 mars 2009 05:55
Reptiler och insekter har jag inget emot, speciellt inte ormar då jag har haft ca 20st som mest =).
Sprutor däremot, de är de värsta som finns!
#10 - 15 mars 2009 08:03
Finns inte mycket som kan göra mig så skakig som stora håriga nattfjärilar... (är inte så förtjust i att vara nära andra fjärilar heller, men de gå bra på håll)
#11 - 15 mars 2009 08:38
höga höjder och låga balkongräcken :)
#12 - 15 mars 2009 09:21
Jag måste väl erkänna att jag inte är överförtjust i fästingar, löss, iglar och annat som biter eller suger sig fast (myggor går bra)... Skorpioner tycker jag är lite luriga också. Fast några riktiga fobier har jag inte (vad jag kan komma på i alla fall ;)).
#13 - 15 mars 2009 09:41
Trånga utrymmen, åker mycket sällan hiss, hu!!
#14 - 15 mars 2009 22:23
Fiskar...jag e liiiiivrädd för fiskar. Har de senaste veckorna inte gott närmare än fem meter från mitt akvarium. Så fort man närmar sig simmar dom hungrigt längs glaset och slickar sig om munnen...de små pirayorna.
MOUHAHAHAHAHA............kunde inte låta bli....sorry?![:o]
#15 - 16 mars 2009 08:29
Finns inget som skrämmer mig mer än "galna" människor....
#16 - 16 mars 2009 18:06
Fobier... hmmm... klaustrofobisk må hända. Gillar inte att handla vid löning eller julruschen. Och sticka ner händerna i vattnet där diskusarna vaktar ägg gör man väll inte frivilligt. Ena jävlar på att hugga en... Annars har jag egentligen inga större fobier.:)

Annons