Jag får problem när jag skall skriva eller svara på inlägg - det postas ibland inte

#1 - 5 december 2012 09:41
Ibland när jag skall svara på ett inlägg så fungerar det inte när jag skall posta. Jag får istället upp en sida där det står att servern inte svarar eller något liknande. Men om jag bara har lite text i mitt svar så går det däremot alltid. Finns det en textgräns? Är det det som sätter käppar i hjulet för mig ibland?

Lite frustrerande när man tar sig tid att svara en annan akvaristfrände och så får man inte iväg sitt svar om man inte delar upp sin text i 3 små delar?

Vad är det som är fel?
#2 - 5 december 2012 09:51
Det är nog Zoopets filter som slår till om man har fel svar:D....
skämt åsido, du blir inte utlottad under tiden du skriver svaret? Har du testad att rensa cookies och casheminnet på datorn?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 5 december 2012 09:53
Vad som är fel vete sjutton och jag tror också att det finns en maxgräns för antalet inlägg men den är extremt hög så detta lär det knappast vara frågan om.

Säkert nån bugg någonstans - testa med att rensa cacheminnet och städa bort gamla coockies.

PS. Oj då - ansjo vara snabbare än jag - men bättre med 2 svar än inget alls:D
#4 - 5 december 2012 10:41
jag kan få detta problemet med när jag skall skriva inlägg, det hänger sig och sen efter ca 15 sekunder så kommer det upp en lång ruta i nederkanten som där det står typ, zoopet.com svarar inte och sen kommer man inte vidare utan man måste klicka ner den rutan och då försvinner de jag skrivit och jag får börja om igen. Har jag skrivit mycket så kopierar jag texten innan jag trycker på posta.
#5 - 5 december 2012 11:07
Puh, ok, nu har jag rensat alla cookies. Men just nu har jag inget långt svar att lägga in någonstans, men det kommer nog. Jag håller tummarna i att det var så enkelt som att bara ta bort lite dator-troll...
#6 - 7 december 2012 18:37
Nu hade jag precis samma problem igen. Skulle göra ett inlägg om black worms odling och då vill den inte posta mitt inlägg (Zoopet alltså), den frågar om jag vill lämna sidan och trycker man då ja så hamnar jag på en "servern kan inte nås sida" och trycker jag nej så är jag tillbka med mitt inlägg som fortfarande inte går att skicka.

MEN, delar jag inlägget i två bitar, så går det att skicka utan problem....(jag har tömt cookies och så igen enligt tipsen ovan)

Är det inte konstigt?
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 7 december 2012 20:15
Sabina skrev:
Nu hade jag precis samma problem igen. Skulle göra ett inlägg om black worms odling och då vill den inte posta mitt inlägg (Zoopet alltså), den frågar om jag vill lämna sidan och trycker man då ja så hamnar jag på en "servern kan inte nås sida" och trycker jag nej så är jag tillbka med mitt inlägg som fortfarande inte går att skicka.

MEN, delar jag inlägget i två bitar, så går det att skicka utan problem....(jag har tömt cookies och så igen enligt tipsen ovan)

Är det inte konstigt?

Verkar lite lurigt. Någon gånga har något inlägg hängt sig för mig också och det står bara och "tuggar" när man klickar på "posta snabbsvar" men det har aldrig haft att göra med om min inlägg varit långt eller inte.

När det händer så brukar jag
1/ Kopiera inlägget
2/ Gå över till någon annan sida som jag också brukar kolla på en stund
3/ Efter en stund gå tillbaka till sidan med inlägget och då brukar det oftast vara uppladdat (även om det uppenbarligen tog "evigheter"
4/ någon har det inte varit uppladdat då har jag struntar i det och öppnat upp Zoope och tråden jag skulle skriva i igen och kopierat in inlägget och då har det allltid funkat att ladda upp det.

Varför det sker så det vet jag inte, men kanske (vara gissning) så är det flera som laddar upp inlägg samtidigt och då hänger sig något
admin
Christian Alfredsson
#8 - 8 december 2012 08:46
Det kan inte vara filtret. Är man Goldmedlem så är alla de undantagna på filtrets lista.

Annons